corneliasrum

Alla inlägg den 24 april 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 24 april 2013 10:57

Tresiffrigt är nu det antal dar och de antal bad som jag har gjort med Zervitalkuren.
För nya läsare läsa mera på: www.zervital.se och här på min blogg under kategorin med samma namn.

Det känns märkligt att jag har hållit på så länge, och att jag har stått ut????
Jag har väl egentligen inget val och skulle inte våga sluta!

För er  som har följt mej, ser ni att jag har dragit ner markant på tiden i fotbaden. Reaktionerna börjar bli så markanta.....jag vågar därför inte. Fem minuter som längst nu....trots denna korta tid får jag värmesanfall direkt i badet och flera ggr därefter.
 
I tidigare inlägg har jag meddelat att jag misstänker att huden nu får göra det tyngsta jobbet med avgifning, då jag har enorma nattsvettningar på morgonsidan, den tid  då levern är som mest aktiv. Det gör att sömnen blir störd.
Detta trots att jag stödjer upp levern med Mariatistel.
Jag fortsätter också med Heparsulf Multiplex som skall kunna vara verksamt mot ringormsangreppen p fötterna, som verkar har kommit för att stanna.

För att nu hjälpa levern, har jag tagit ett beslut som jag håller på att mentalt förbereda mej för....... en leverrensning i enlighet med Dr Hulda Clarks modell.
I gårdagens inlägg finns utförlig information samt en  hel del youtubeklipp som känns uttömmande och informativa, åtminstone de jag har tittat på.
Jag har för en gångs skull tiden....då kuren förutsätter att man kan följa de tidpunkte rsom föreslås.

För drygt en vecka sedan dog min hund Nienka, hon som behövde så mycket av min tid och engagemang.
Det var en svår chock att återfinna henne död i bildens bagage, där hon låg och väntade på att vi skulle åka ut för en utflykt. Hon behövde massor av motion och tog mssor av min tid, så även morgnar och kvällar.
Turenra kring hennes bortgång gör att det här inlägget kommer senare än vad jag hade planerat.
I nästa vecka skall jag hämta hem en ny liten familjemedlem och inser att hon kommer att strunta i om jag gör leverrensning eller ej, därför passar jag på just nu.

Jag har stor stöttning från en man på trakten, och han gav mej idag tågordning för hur man skall genomföra de olika rensningarna av systemet.

1 Tarmrensning
2 Parasitrensning

3 Njurrensning

4 Leverrensning

Nu hinner jag förstås inte med den  här turordningen, men då jag har rensat under kuren, med citron/vitlöksblandningen och kontinuerligt intagit psylliumflrsökal så tror jag att det kan fungera i alla fall.
Der var under citron-/vitlökskuren som jag gick ner från början.
Jag tror därför att jag förlorade en del plack just då.

Ibland tror jag att min kropp börjar bli mättad av de starka baden och salvorna. Det svider p åfötterna ganska länge efter fotbaden, vilket det inte gjorde tidigare.
Jag tillverkade därför en salva själv i förra veckan. Bara genom att värma olivolja(vattenbad), smälta ner biwax och i det några droppar Tea-tree- olja. Den fungerar också någorlunda om jag får klåda.

Jag kan ibland misstänka att kuren har blivit lite långdragen för mitt vidkommande, pga att jag äter en del frukt.
Då jag är vegetarian sedan väldigt många år, och är känslig för en del av det jag äter, har jag alltid ätit massor av frukt. Tycker även att jag oftast mår bra av den, ibland bättre än av grönsaker.
Nu innehåller ju frukten en hel del kolhydrater, vilket göder svampar.
Utan frukt skulle jag tro att jag omöjlignen hde orkat fortsätta så här länge. Känns som att valet till nåt annat saknas.

Igår läste jag i Sanna Ehdins bok: "Finn din energikod", en fortsättning på hennes bok "Den självläkande människan, där skriver hon bl a om kuren som Bitten Jonsson har lanserat, den "Gröna kuren" där man i huvudsak äter gröna grönsaker. Sitter lite trångt just nu, men kan skriva om den vid tilfällle. Kuren skall endast ta några veckor.
Kanske att kombinera med den här Zervitalkuren.

Våren har äntligen kommit till Norrland och utomhusfix i min trädgård pockar på. Myxket tomt men inget småfix med rabatter och sådant, däremot gör skogstomt och närhet till åkrar och ängar en förutsättning för vegetationen att ta över. Dax att göra ett krampaktigt försök att förhindra det!

Tack för ditt besök, fortsättning följer, som så många gånger förr.......mtt 43:je Zervitalinlägg!   




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards