corneliasrum

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 5 maj 2013 21:35

Min lilla valp är inte enbart hur söt som helst, hon börjar nu även alltmer visa viken personlighet hon har.


Redan tidigaer har hon bestämt satt sej ner utomhus och försökt att gå tillbaka in, istället för att göra ifrån sej.
Jag får då bära henne en bit bort i lite fjolårsgräs så att hon får nosa och prassla omkring i det torra och då sätter hon sej och gör sina behov, Inte långt från rumsren känns det sosm.


Hon är även lika bestämd när vi skall gå ut. Honkan då också sätta sej ner och vägra flytta på sej, och med all sin tydlighet demonstrera att hon inte vill gå ut. De thar ju försvisso varit ganska kallt och igårkväll regnade det. Men kissa ifrån sej kunde hon trots att det var blött och ruggigt.


Idag har spelat mej ett spratt så snart jag har lämnat henne för ett ögonblick. Jag som trodde att hon sov har lämnat sin bädd och jag hittar så henne uppe i min säng. Hon har dragit ihop min ullpläd och ligger och rullar eller biter lekfullt i den. Hon är lika oskydlig varje gång jag kommer på henne.


Hon är uppenbarligen ännu mer förtjust i den stora pläden än i hennes egen ullsjal som jag gav henne.


Jag delar flera bilder av hur roligt hon har haft det i min säng, utan tillstånd att vara där, och hur oskydlig hon ser ut när jag frågar henne vem som har lovat henne.


Om en stund gör vi sista rastningen och kryper till sängs/korgs.......och undrar om den iilla damen kan lycka smyga sej upp i min säng utan att jag märker det i natt?


Får just höra att lilla Ambe rhar passat på att hoppa upp i sängen medan jag sitter här och skriver.....


Åååå, vilken ögontjänare!!!!   

                       





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards