corneliasrum

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 12 maj 2013 17:47

I helgen har det varit marknadsmässa i Sollefteå. Jag bjöds in av Mona och Jörgen att få dela marknadssstånd med dem. Jörgen och Mona är väl etablerade utställare med hembakt bröd som sin specialitet. Så även i år.
Jag tror att de var de utställare som sålde bäst den här ggn. Deras bröd sålde slut redan efter två dar.
Idag fick de därför satsa på hantverk.


Jag ställde ut mina virkade och stickade bebisskor och bebismössor.
Jag har ställt ut några ggr tidigare, men det här blev min första lite större marknad.


Inte så lätt att sälja bebisgrejor, och hantverk var en bristvara den här helgen. Förutsättingarna för att få sålt är att det finns en bebis i familjen eller i bekantskapskretsen. Många väntade på en bebis och visste inte vad som skulle komma. De fick med sej adress och telefonnummer.


Hur som helst var det jättekul och igår och idag fick Amber följa med - i barnvagnen förstås som har blivit hennes andra hem. Hon trivs så bra där och igår sov hon bort mest hela dagen. Idag var hon däremot mera vaken och ville vara med. Hon har hur som helst varit jätteduktig där hon har legat i sin barnvagnslift under marknadsbordet, med filtar och leksaker.


Här kommer bilder:


Mona och Jörgen ställer i ordning:
     



Mina alster och berget av hembakt bröd som sålde som smör i solsken:
         


Ambers första möte med Turbo som var på besök. Hon hoppade direkt ner i lådan som han hade förevisats medan hans matte Patricia intog sin lunch.
       


Amber i sin barnvagnslift under marknadsbordet.
               


Backstage: Mona och Jörgen:  


En bebis testar en fuskpäslmössa:
E   


Sista dagen: Nu har Mona och Jörgen sålt slut på sitt bröd och bunkrar upp med andra alster istället:



   


Jörgen här som "inspektor"!
 


Mona och jag:
       



Amber sitter i sin barnvagnslift och väntar medan vi river marknadsstådet!

 



Det har varit en jättekul helg, även om vi nästan har frusit ihjäl på kuppen.
Idag var det i alla fall uppehållsväder, men under plasten hölls kylan ändå kvar.


Sååå glad även över att  Amber så förträffligt klarar att vara med på sådana här evenemang. Hon har träffat massor av människor och hundar och däremellan legat och sovit under bordet i sin barnvagnslift.


Nu är vi båda trötta och nöjda och ser fram emot nästa marknad tillsammans med Mona och Jörgen!     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards