corneliasrum

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

ÄNTLIGEN VÄRME OCH BADSTRAND

Av Ann-Christin Tjernström - 17 maj 2013 23:10

Efter att ha klippt stora delar av gräsmattan samt hängt ett antal tvättar, kändes det så dax för en tur till stranden.
Ordentligt varmt och vår närmsta åker är fortfarande för "osådd" för att kunna vistas på.
Jag och Amber åkte därför till stranden och där träffade vi vårt vaniga sällskap där i viken.

Det var ganska varmt och Amber varlde att gräva en grop under min Brassestol. Emellaåt gick hon ner i vattenet och trampade omkring med vatten över fötterna. Hon blev mer och mer oförsiktig, och helt plötsligt sprang hon rakt ut.
Det blåste en del och vågorna slog lite mot stranden. Bottnen är även ojämn och Amber kom med sådan fart, rakti in i en våg och bottnen bara försvann under henne.
Jag och mitt sällskap var precis på väg att undsätta henne, då hon fick ett ofriviligt dyk. Hon använde dock sin nedärvda simförmåga och efter endast några simtag bottnade hon med sina korta ben igen.

Nu var hon inte lika varm längre!
Hon la sej ner på sin lilla fäll och soltorkade. Lite vatten i öronen också som jag torkade bort med en servett.

Lite mer försiktig blev hon dock efter denna oplanerade dykning. Det blev fler besök i vattenbrynet för henne, men därefter endast med fötterna i vattnet

Ja, nu har vi haft vår första riktiga solstund vid stranden och fler lär det bli. Jag får plocka fram min lilla parasoll, den som jag har haft till bebisar och andra hundar. En sån som man har på balkongen men passar även att sticka ner i sanden.

Sommaren är här och vi har påbörjat vår bad- ochs solperiod. En alldeles ypperlig dag som följer med Pingsten nu helgen.

Några bilder från dagens strandliv:

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards