corneliasrum

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2013 17:50

Jag har många katter i mitt hushåll, just nu fem olika personligheter.

Många vittnar om katters helande förmågor. Idag har jag åter fått bekräftat att min Cia
vill hjälpa till med healing.

Ytterst intensivt är hon i den här bilderna där hon med sin kraft trampar omkring på en kvinnas bröst och mage för att sedan lägga sej ner för att fortsätta i liggande ställning.
Bildernas suddighet har sin grund i att katten jobbar frenetiskt på med sina fötter och ben - gulligt eller hur?   

När hon var klar hoppade hon ner och försvann.

                   



Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2013 17:42

Det har i dagarna passerat ett år sedan jag vid första tillfället hade den stora glädjen att hitta min

första chaga/sprängticka.

Till att börja med drack jag lite sporadiskt av drycken som jag kokade av den klumpar som jag hade mejslat loss och torkat. 

Sedan början av 2013 har jag druckit mera frekvent. Just nu en dryck av:

Uppkokt chaga

tillsammans med några slantar färsk ingefära

och cirka 1 tsk kardemumma.

Slår sedan upp den i en mugg.
Blandar i 1 tsk raw cacao

och ibland 1 tsk honung när det har svalnat en smula.

Det är lite svårt att riktigt skönja effekterna av chagan.
Upplever en lite gulare hudfärg, som under sommaren

i solen fick en hudfärg ungefär likt den då jag tidigare

har intagit betakaroten.

Jag har självlockigt hår.

När jag var ung hade jag det oftast långt. På senare år har jag haft det kortklippt.

På senare tid har jag låtit håret på bakhuvudet vara lite längre. Så här lockigt var det

morgonen innan barberaren gick lös på mina lockar. 
Jag tror aldrig att jag har haft så lockigt hår som nu.
Chagan stäker hår och hud.......nja vad tycks

     
Är det mej som Takida sjunger om i Curly Sue?  

Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2013 17:40

I veckan fick jag besök av min gamla mamma Ingrid, 88 år nu i höst.

De här bilderna togs vid det tillfället. Hon avskyr att bli fotad och gör därför ofta

en grimas när kameran plockas fram  - inte helt lätt att fota henne. 

   

Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2013 17:36

I förra veckan sammanstrålade jag och Mona och hundarna med förstås, den dagen Bäny.

Delar en hel del bilder på buset mellan Amber och Bänny. Nu är lekarna vilda och mest vill Bänny ligga över Amber. När han under en stund var kopplad passade Amber på att ta över.....

Efter en stund gick vi ner till älven och där rusade hundarna ut i vattnet. När vi kom fram simmade Amber utanför Bänny. En av hennes längsta simturer för i år.

                               

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards