corneliasrum

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

..........."TIDIGT EN LÖRDAGMORGON"!

Av Ann-Christin Tjernström - 19 oktober 2013 06:57

Ja, vad var det nu det gjorde en "tidig lördagsmorgon", de som gick runt ett "Enrisesnår"!

Jag vaknade i alla fall redan vid 5-tiden och var klarvaken.
Jag skyller litegrann på lilla Cia om envist och spinnande trampade omkring på min kropp medan jag själv försökte identifiera om hon hade hitta någon plats där hon kunde hjälpa till lite. Cia är ju, som bekant, en riktig healingkatt och just för tillfället har hon bestämt att dela sovplats med mej.

Jag smöööög upp för att inte väcka Amber. Hon löper sedan drygt en vecka tillbaka och har den här dagarna varit mer än ett plåster på mej. Jag tror att hon sover, men så snart jag byter ställe att vistas på gör även hon det. Det kan handla om så litet som att hämta lite vatten eller glasögonen om jag har glömt dem på vägen upp till datorn.

Så snart man har blivit en mamma eller en matte är det omöjligt att få göra något en tidig morgon när huset sover. Det var likadant då jag som småbarnsmamma studerade och vid tidig morgontimma tog mina böcker för att få läsa en stund ostörd. Jag hann inte mer än slå upp dem föränn jag hörde det börja röra sig i rummet intill. 
Nu är det likadant även om arten inte är densamma.

Tillbaka till idag:

På väg nerför eller uppför trappan tar Amber omisskänligt en mumsbit ur kattskålarna som är placerade i trappan för att de skall få vara i fred. För Indra funkade det. Lite mindre för Nienka, men för Amber......! Nej!!!

Hon är nästan bättre på att smyga än vad jag är, men jag hör på prasslet i matskålen att hon är på G - markant större ljud än när katterna är där.

Det gick inte att smyga från Amber idag heller. Så snart jag hade satt mej vid datorn för att korrigera något som jag såg hade blivit fel vid de senaste dagarnas ihärdigt sittande för att göra en hemsida, hörde jag ljudet från matskålarna och jag visste vem som var på väg!

När nu Amber dessutom löper finns det ingen återvändo, hon måste få göra sina behov och det genast!

Knölade ihop den röda morgonrocken under täckkappan. Raggsockorna på och i med fossingarna i de röda Tretorn som ännu en har bytts ut mot något vintrigare.

Det första jag såg när jag bligade ut i morgonmörkret var det ljussken som var reflekterat mot den våta asfalten.
Det var den stora strålkastaren, månen, som just idag är full som en stor julost.
Den lyste upp hela nejden och jag vände om efter kameran medan Amber satte sin rumpa mot det frostiga gräset.

Det är svårt att fota månen utan stativ. Jag vinglade med kameran som en nydrucken, men till slut lyckades jag trycka av medan kamernas lins var i mitten:

   

Medan jag fotade, luktade Amber på något som hade lämnat spår under natten.

     

Medan mörkret fortsätter en stund till; söker jag efter en ny talbok att lyssna till och tar fram en stickning som jag tänker mej skall vara klar till nästa lördag och marknad i Kramfors.

Tänder några ljus och publicerar det jag har skrivit här!

Avslutar med några änglar från mitt lilla "Änglabo"!

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards