corneliasrum

Direktlänk till inlägg 11 november 2013

FORTSÄTTNING I ENERGIBOLAGSHÄRVAN, IDAG POLISEN

Av Ann-Christin Tjernström - 11 november 2013 19:48

I fredagens inlägg belyste jag samtalen med KonsumentSpar och Energibolaget.

Inget nytt har hänt och idag är det precis 2 veckor sedan jag blev varse att mitt anläggningsid var kapat.
Jag kan villigt erkänna att det har tagit mycket av min tid, och så mycket märkligt det är i den här härvan.

I fredags hade jag även fått mail från Johan på OK/Q8 som skulle försöka hjälpa mig. I mailsvar från KonsumentSpar skriver de att jag har givit sambon fullmakt att teckna avtal på min anläggning.
Hur skulle det har gått till? De ringde honom i hans verkstadslokal och tecknade avtal där, och helt plöstligt är hemanläggningen kapad och ett annat bolag skall ta över leveransen här fr o m den 1/12, trots att jag precis har tecknat avtal med OK/Q8 för 3 år framåt.

Ärendet bollas fram och tillbaka och i helgen gjorde jag en skriftlig uppsägning med Energibolaget via mail och via posten. I morse fick jag mail från dem där det står att eftersom KonsuemtSpar har ingått avtal med oss så skall vi dirket vända oss till dem, vilket vi nu har gjort för hur många gånger i ordningen.

Sambon gjorde en muntlig uppsägning med KonsumetSpar den 4/11 - trots detta blir vi inte av med avtalet som de har lagt på min anläggning - olagligt.

Idag började jag dagen med att ringa polisen; centralt och på närmaste station. Därefter gjorde jag irodning de få papper som bevisar att KonsumentSpar är inblandade och åkte in till stan för att möta stationsbefälet.

Vi talade en hel del om de bolag som jag är kund hos och hur lite de agerar, eller kan agera?
Hur lätt det är för ett oseriöst företag att via E:on komma åt mitt anläggningsid?
Varför inte nätägarna kontrollerar med kunden innan de släpper in en ny aktör på abonnemanget.
De bolag som jag är kund hos har vid flera tillfällen berätta för mej om Energibolagets dåliga rykte. Vet ju även själv att de har över 400 anmälningar på sig.

Idag fick jag den här känslan: Har man tecknat ett avtal med KonsumentSpar tar de som din identitet, använder den muntliga fullmakten, och byter sedan leverantörer eller operatörer utan att man själv har en chans att kunna agera.
I och med att sambon en gång tecknade avtal med KonsumentSpar, kan vi nu själva inte säga upp avtalet med Energibolaget, utan hänvisas tillbaka till KonsumentSpar som har avtal att fortsätta i det oändliga.

Nu är avtalet uppsagt med KonsumentSpar men de skyller på Energibolaget för att vi skall få leverans av el till boendet via dem och inte det företag, OK/Q8 som jag tecknade avtal med den 7/10.
Konsumentspar ljuger om att jag har lämnat fullmakt till sambon att teckna avtal på min anläggning som man inte får göra.

Tiden börjar att rinna och den 26/11 måste det här vara klart, annars tar Energibolaget över även om avtalet med KonsumentSpar är uppsagt.

Detta är en helt osannolik historia och jag skriver för att varna.
I morrn väntar jag åter Annlie från TV 4 Mitt, om allt fortlöper som vi har beräknat.

Efterlyser fler som har drabbats av KonsumetSpars framfart.

 
 
Stig Olsson

Stig Olsson

11 november 2013 22:39

Det du råkat ut för är ytterligare ett bevis för att staten stöttar stora kriminella aktörer och skiter i folket, de var arbete det egentligen är att skydda mot just sånt här svinaktigt beteende!!!

Jag sprider detta inlägg via mina bloggar så fler får veta hur illa ställt det är i Sverige numera. TVI för sånt här!!!

http://www.framfart.se

 
Ingen bild

Fam.bka@hotmail.com

13 januari 2014 17:51

Har nu, med hjärtat i halsgropen läst om sverigespar.
Vi sitter i samma sits. Och jag inser att vi inte kommer att lösa detta. Vad ska vi göra? Är vi fast med dem för alltid?
Tack för en bra blogg

 
Ankie

Ankie

18 januari 2014 12:10

Hej!!!

Ja, det här är verkligen en situation som man är helt oförberedd på.
Vid en uppringning och en röst som rabblar fördelar är det lätt att gå på deras försäljningsknep.

För mitt vidkommande så hade de lyckats att avbryta ett abonnemang med OK/Q8 som var alldeles nyligen hade tecknats. Det gav mej en uppsägningsavgift pga brytande av kontraktet med dem.
Sambon kan inte heller teckna avtal för mitt elabonnemang och då blev det än värre.

Som du kanske har förstått så måste du bryta avtalet med Konsumentspar för att sedan få nästa abonnemang avslutat.

I mitt fall tycket Konsumentspar att de med "Goodwill" skulle gå in och fixa till, bryta avtalet och sedan även meddela Energibolaget som jag inte alls ville ha som leverantör.
Om Energibolaget hade hunnit att börja leverera el hade jag fått en brytavgift med dem också.

Jag kan säga att jag fick jättebra hjälp av Anneli Ledin på TV 4 Mitt då ryktet kring Konsumentspars förehavanden blev offentligt via massmedia.

Sedan var det så konstigt med att de skyllde på Sverigespar och att de hade tagit Konsymentspars papper med deras logga på???
Fattar ingenting?

De stora nätägarna har inte heller mandat att säga ifrån till ett elbolag som skall ta över leverans i deras nät, även om företaget är suspekt?

När det här var klart tog jag en kontakt med Regeringen.
Jag vände mej till Energiminster Karin Hatt och fick där tala med hennes politiskt sakkunnige, Mia Nordström.
Mia Nordström var helt chockad och lovade att lyfta den här frågan. bl a att man inte skall kunna teckna avtal per telefon. De skulle träftaa E:ons VD och där lyfta frågan vilket jag hoppas blev gjort.
Jag hade dokumenterat allt och detta skickade jag till Regeringen.

Ring gärna och tala med Mia Nordström telefon 08-4053225
eller maila: mia.nordstrom@regeringskansliet.se

Det är ytterst viktigt att det här kommer upp till politikerna så att vi får nåt stopp på det här!!!

Jag har tel 0612 50585 om du vill prata. Meddela mej ditt nummer så att jag ser om du ringer.

Stort lycka till!

http://corneliasrum.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

10 april 2014 20:05

Hej! Konsumentspar har lurat min mamma till elavtal med Energibolaget och telefoni med Tele-kraft också precis på samma sätt som ovan. Polisanmäl dem, anmäl dem till Konsumentverket och bestrid fakturorna. Konsumentspars metoder strider mot all tro och heder. De hittar på att de har avtal med personer de inte ens har pratat med. Bedrägeri och olagligt. Lycka till all ni som kämpar mot dessa oseriösa "företag"

 
Ankie

Ankie

11 april 2014 22:12

Hej Maria!!!

Ja, de här lurendrejarna använder sig också av oseriösa bolag. Jag vet inte om du har läst.....men Energibolaget har haft över 400 klagomål hos Allmänna reklamationsnämnden. Bara det gör att man drar åt sig näsan.

Tack för ditt besök och din åsikt!! :)

http://corneliasrum.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards