corneliasrum

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

WOW VILKEN JULKONSERT. TAKET NÄSTAN LYFTE I KYRKAN

Av Ann-Christin Tjernström - 22 december 2013 20:45

OJ!!!!! Vilket drag det var i kyrkan ikväll!!
Det var julkonsert i Bjärtrå kyrka med kören och solister.
För arrangemanget av konserten stod Emanuel Baggen
Det började lugnt med kören och..... :
Nu tändas tusen juleljus med kören som därefter fortsatte med Stilla natt.


 

En av gästsolisterna var studiekamraten från London, Andrew Bateup vars stämma var magisk.
Han sjöng Whie Christmas

 

Nästa solist var Malin Hedström med rötter från bygden. Ave Maria, den tappning som jag själv brukar spela på flöjt.

 

Nästa nummer som fick stående ovationer var duetten mellan Malin och Emanuel där det sjöng, The Prayer som vi har sett Celine Dion framföra tillsammans med Andrea Bocelli eller Josh Groban.
Ingen lämnades oberörd.

Två stycken med kören:
Ding dong merrily om high och Deck the halls.


Malin framförde Himlen i min famn som annars framförs av Carola.


   


Kören framförde Betlehems stjärna och därefter två fantastiska och amazing sjungna av Emanuel själv.
Låtarna var Amazin och O helga natt. Den sistnämna rev ner applåder i kyrkan och åhörarna stod upp.


   


Nu plockade Emanuel fram sin bror Andreas ur kören och tillsammans framförde de:
I pray on christmas.


 

Och så kom då finalen.: We wish you a merry christmas.
....och nu lurades vi att konserten var slut......så var inte fallet.

Som slutframträdande fick vi ta del av en ytterst medryckande; O happy day, där solona avbytte varandra hos såväl sångare som musiker. Musikerna var tre vid konserten; piano, bas och trummor.
   

Milda makter vad det svängde!!! Jag tror att det aldrig har svängt så mycket i Bjärtrå kyrka som vid det här tillfället. Om man inte kommer i julstämning av det här.....då infinner den sig aldrig.

Så glad att jag hann med en konsert ändå trots att jag har missat en del pga mitt marknadsdeltagande.

Nu känner jag mej glad och fullsjungen.....trots att jag knappt tog en ton själv.

Nu kan julen infinna sig.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards