corneliasrum

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 31 januari 2014 07:18

Visste du att fluor är giftigare än kvicksilver?

Den här informationen har kommit till mej de senaste åren......men min egen kropp har vetat det långt mycket tidigare, redan som barn.

Jag kommer mycket väl ihåg flaskorna med fluorsköljning som vi elever hjälpte till att dela ut. Det var en behållare/mätare i flaskans hals och genom att trycka på flaskan samlades fluoren i behållaren och man fick ett mått för hur mycket fluorsköljning som skulle hällas över i en mugg.
Bara av att känna lukten som kom ur flaskan gjorde mej illamående. Det här var när jag gick i mellanstadiet och det var 70-tal.
På högstadiet i Bollstabruk var vi betydligt fler elever och precis som på Ådalsskolans gymnasieum, kom fluortanten en ggn i veckan. 
Jag kommer väl ihåg hur ont jag hade i magen varje dag efter att vi hade sköljt fluor och började tillse att jag endast höll fluoret längst fram i munnen, vid framtänderna, för att slippa att ngt skulle slinka ner i min hals.
Jag kommer också ihåg den stackars fluortantens bemötande av eleverna som många gånger mötte henne med ett negativt sätt - buade. Ingen tog fasta på elevernas negativa uppträdanden som egentligen kanske var ett uttryck för att de kände att detta var mindre bra?

Fluortandkräm - ja, så var det! Inget annat alternativ fanns och vi var indoktrinerade att tro att fluoren stärkte emaljen. Nu har jag läst mej till att fluoren har motsatt effekt och dessutom är giftigare än kvicksilver.
Jag har fått höra att fluor användes i koncentrationslägren för att få fångarna mera avtrubbade!!!
Milda makter och just detta gift har använts och används frekvent i våra munnar!!!

Jag har sedan några år tillbaka använt fluorfri tandkräm som jag köper på Life. Om jag av misstag har tagit fel känns det väl i min munhåla.

Vad gör jag då om min tandkräm har tagit slut?
Salt går ju bra och det har man använt förr i tiden.
Något annat som också går bra är bikarbonat som jag doppar tandborsten i. Löddrar förstås inget men känns  bra.

Ännu ett tips har jag fått i en Facebookgrupp och testat:
Det är en blandning av MSM, kolloidalt silver och kokosolja.

1 msk kokosolja

1 tsk MSM ( pulver, mortla lite för att få mer finfördelat, slipar hårt)
1 tsk kolloidalt silver.

Blanda och ta på tandborsten. Otroligt hur rent och fräscht det känns! När man drar på fingret på tanden gnisslar det ungefärs om frigolit på fönsterrutan - blankt och fint dessutom!

Den här blandningen skall dessutom kunna reparera mindre hål och nu testar jag, då jag har ett mindre hål mellan två tänder där det är svårt att komma åt. Jag tar den här blandningen på en liten borste, en som ser ut som en flaskborste och för mellan tänderna som sitter lite glest och det lätt fastnar skräp emellan.

Istället för att skölja tänderna  med gifigt tar jag emellanåt åt kolloidalt silver och sköljer munnen med.

Jag gillar som vanligt att kunna använda sånt som finns i mitt skafferi!

MSM. kolloidalt silver och ekologisk kokosolja finns att införskaffa i hälsokosthandeln för den som är ny.

Lycka til!   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards