corneliasrum

Direktlänk till inlägg 12 april 2014

"Vardagsbild"!

Av Ann-Christin Tjernström - 12 april 2014 18:40

Jag har sett några inlägg på Facebook som jag först inte förstod vad det handlade om.
Igår fick jag en förklaring. Man utmanar varandra med att lägga ut bilder från sin vardag under fem dar och sedan går det vidare, en ny persom för varje dag.

Igår blev det så min tur. Min vän Maggan hade utmanat mej!

Först blev jag lite ställd och medan jag krattade en del löv idag så funderade jag på att ta en bild av krattan......nja....då skulle jag behöva gå in och även ta Amber med.
Efter en stund var jag trött i armarna och det var tid för middagen.

Jag tar väl en bild av delar av dagens middag tänkte jag då. Så här blev bilden:

 


Det är sötpotatis som har tärnats i små bitar, blandats med olivolja, örtsalt och peppar. Efte rhalva tiden lägger man på chévre och gratinerar ytterligare.
Till det är det råkost och en hemgjort hummus och hemgjort guacamole,
Känns som en fullvärdig middag för en vegatarian. Till den köttätande fick det bli en bit stekt pariserkorv.

Receptet har jag hittat i den grönrutiga vegatariska kokboken, samma som har hämtat bönsalladen som jag delade häromdan,

Det jag tyckerbäst om med den här recepten är att man blir så lämplilgt mät. Kankske lite bullrig av det som har bönor som stomme, men aldrig tung och sugen på sött därefter.

En fortsatt fin kväll till dej.......själv tror jag att jag skall försöka tillverka ngt av tråd ikväll.
Min inspiration av att lära mej att tillverka av tråd har fått stå undan för annat som jag har tilverkat, t ex ugglemössorna som har varit en del på senare tid.

Jag fann också en talbok med Elisabeth Nemert...........passar utmärkt som bakgrund till skapande, vad det nu blir.
Jag gillar talböcker då jag kan göra annat medan jag lyssnar, och Elisabeth Nemert har blivit en favorit för mej, rekommenderas varmt!

Vi hörs igen!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards