corneliasrum

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 8 maj 2014 20:28

För en liten tid sedan gjorde jag ett inlägg med mina allra första alster med tråd.
Jag har en vison om att kunna göra riktigt fina korgar, ljuskronor och annat med tråd, men dit är nog vägen lång. Jag hade någon tanke på att börja med potatisstickor men har ännu ej hittat någon bra rostfri tråd till det.

I helgen flyttade två av mina första tråd-änglar hemifrån och jag tänkte att jag idag skulle fyll ut deras plats på tavlarn. Det blev två änglar, med hjärtformad kropp, som jag har tvinnat tunnare najtråd runtom och trätt pärlor på.

 

Jag har också tvinnat till tre hjärtan som man han ha som stöd eller prydnad i blommor.De har också en tunnare jnajtråd med pärlor på.

Det krävs mer handkraft än vad jag hade förväntat mej och trådarna är dessutom lite vassa att hålla på med.

 

En nära väninna göra jättefina hantverk med drivved och motiv och figurer tillverkade i cernitlera.
En annan väninna har tillverkat enkla smycken i cernitlera och nu har även jag testat.

 

Jag känner att jag vill har lite mindre och billigare alster och även hitta ytterligare en nisch!!

Åååååå, så kul det är med att skapa .....att lyfta fram sin kreativitet!

Tack för ditt besök.....vi ses igen!!!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards