corneliasrum

Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 16 juli 2014 23:58

"Vi hade i alla fall tur med vädret" hade varit en önkvärd replik de två första dagarna i den här veckan.
Måndag och tisdag hölls tradtitionsenlig sommarmarknad i Sollefteå. Efte rmånga dagar med sol blev det så ett abrupt slut på värmen och uppehållsvädret.
På mådagn fick vi dock ett kortare uppehåll mitt på dan då folk började att strömma till, och det var strax innan det som jag hann ta de här bilderna av marknadsstånden, innan det var så mycket folk på gatan.

Dagens allra sötaste och minsta kund var den, några veckor gamla bebisflickan som köpte sig en virkad sommarhatt - är hon inte bedårande?


 


Bilder från lördagen och marknadsstånd från olika håll. Mitt svart med ponchos syns på vissa bilder.

       

Gunilla och Ingmarie i sitt gulliga stånd!

G      

Under söndagen stod regnet som spö i backen mest hela dagen.
Det var bara några kortare stunder som regnet höll uppe. Många av oss knallar gav upp en stund innan tiden var slut, och jag påstå att det var en mindre överdrift att säga att tältet dröp av vatten på utsidan.
Bilen var som en bastu på insidan när jag hade packat ihop allt och drog kosan hem mot Kungsgårdne.

Av Ann-Christin Tjernström - 16 juli 2014 23:27

För 10 år sedan fick jag det finaste man kan få till födelsedagspresent som mankan få - jag fick mitt allra första barnbarn Julia. Sedan dess har våra födelsedagar firats tillsammans så även i lördags.
Jag hade tillbringat dagen med marknaden i Nora och en stund efter  hemkomst var det så dags att ta emot gästerna.
Jag hade förberett med många olika sallader och kallskuret så det var bara att plocka fram. Mitt braiga marknadstält förvandlades till partytält och utställningbordet iill buffébord.

Mina barn med respektive och alla tre barnbarn, min gamla mamma och goda vänner var på plats.
De lät sig väl smaka i sommarvärmen och skuggan bakom den höga syrenbersån.

                     

Vi rationalserade bort tårtan till fördel för; jordgubbar att doppa i choklad fondue´, glass och grädde till rullrån och hjortron samt en kaka med choklad glasyr och kokos  och med det tror jag även att alla specialkoster kunde få sig något gott i magen.

Paketutdelning och lita "tokiga" bilder.

                             

En takbox av mina vuxna barn att frakta marknadgrejor i  - toppen! Då kan jag fortsätta att köra min gamla Audi lite till då den började bli för trång med alla gjrejor i.

Framåt kvällen droppade en del av gästerna av och kvar blev Julia och hennes mamma samt Robin med flickvän.
Vi passade då på att testa det charadspel som jag hade köpt till Julia!
Milda makter vad vi skrattade. Tur att vi inte har några nära grannar vid ett sådant tillfälle!!!

Jag uplever att såväl Julia som jag var mer än nöjde med vår födelsedag och att dessutom få fira utomhus i strålande sommarväder är det som är en av vinsterna med att få fira sina födelsedagar på sommaren.
Det vill vi ha mer av!!!   





Av Ann-Christin Tjernström - 16 juli 2014 23:00

I strålande sol hölls i lördags marknad i Noraparken, parallellt  med det årliga cykelloppet.
Det var ett nytt koncept i år där loppisarna uteslöts och i stället endast knallar fick vara med.
Istället för att stå med oss andra stäldle sig loppisborden vid affären.

Första start på cykelloppet gick av stapeln klockan elva och då var det myckt folk på plats.
Mitt på dan började även andra besökare att göra sig gällande och i det varma sommarvädret med den lokala gruppen The Scramblers blev det en ytterst trevlig dag med en del försäljning och trevliga möten.
Andras erfarenheter av att Noramarkanden var en bra marknad fick även jag uppleva.

Här kommer några bilder från cykelstarten samt bilder från marknadsstånden innan folket strömmade till.

                     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards