corneliasrum

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

LAVOAR

Av Ann-Christin Tjernström - 24 oktober 2014 20:40

Lavoarens användning var att fungera som ett f d tvättställ. Man hade sin tvättservis stående på eller i den och fyllde kannan med varmt vatten för att sedan hällas i tvättfatet. 

Min lavoar har sina rötter i mina föräldrar. När jag skulle ha min första lägenhet, var den det första objekt som jag lutade av. Ja, jag använde kaustiksoda och tapetklister för att färgen skulle släppa och sedan hade jag en skrapa och drog av färgen, ett mödosamt och lite farligt tillvägagångssätt.
Jag målade den vit, tillsammans med en massa andra möbler som jag fixade till. Vita och målade möbler har jag därför blivit mätt på, åtminstone för min del.
För några år sedan lät jag ta bort färgen igen, men då med varmluftspistol.

De senaste dagarna har använts till renovering av ett sovrum. I helgen hade jag hjälp av alla mina vuxna barn - härligt med handkraft, speciellt då händerna skall hållas ovanför huvudet, vid läggning av innertak.

Jag hade valt att lämna lavoaren kvar i sovrummet. Den blev därför en bra och stabil plats att stå på medan stegen flyttades och så mycket mera stabilt att stå på med armarna upp i luften och samtidigt med skruvdragarna dra in skruvarna.

Lavoaren blev även ett stabilt underlag till att såga skivor på, till såväl tak som golv. När detta blev klart fick den bi en bra avställningsyta till verktygen som var i omlopp.

 

Så här har lavoaren blivit sig själv igen:

 

...och idag tillsammans med resten av inredningen i sovrummet......

Tänk så mycket nytta av en möbel som tidigare var tänkt som en plats för vaskning av kroppen.   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards