corneliasrum

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 31 oktober 2014 15:50

De  senaste dagarna har verkligen levererat helt fantastiskt väder!
Stranden vid Kungsgårdsviken är ett naturparadis vid alla årstider så även de här dagarna.
Utrustad med korg innehållande aktuell stickning, lite att bita i för mej och Amber, samt hennes favoritbollar bar det iväg.

Det var så varmt i läet på stranden att det gick att ta av jackan. Amber var som alltid i sitt rätta essä och lekte "cirkushund" och fortsatte med sin "utgrävning"  som alltid. Hela stranden full med kratrar och utseendet blev mer och mer ett månlandskap. Ihärdigt grävande och sanden skvätte åt alla håll. 

Tiden för utomhus på stranden, blir just nu från cirka 11.30 till 13.30, därefter har solen gått så långt ner att den inte längre värmer så mycket.

Just när vi skulle dra oss  hemåt, dök det upp en svanfamilj med åtta årsungar som sneddade över viken, på betryggande avstånd från vår "häckningsplats"! Naturupplevelse det också i kubik!

               

Av Ann-Christin Tjernström - 31 oktober 2014 15:47

Änglar har under många år varit svåra att passera då de kommer i min väg. Oftast har jag inhandlat dem, men idag försöker jag även tillverka dem i olika tekniker och olika material
De här änglarna bor i mitt sovrum i mitt "Änglabo"! Flera av dem är hem- och handgjorda, dock ej av mej, utan av en syster till en kvinna som hade loppis på trakten för en tid sedan. Gillar dem!!!!


     


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards