corneliasrum

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 7 november 2014 16:42

"Flitens lampa" lyser klart, och det alla tidpunkter på dygnet, då kreativiteten bjuder att jag gärna avslutar ett arbete innan lampan slocknar för natten.

Julen nalkas och med det julmarknader men även sena höstmarknader, så som i Härnösand nu i helget och då i City, torget, och vid tiden 10.00-16.00 Jag räknar med att medverka.

Den senaste veckan har nya individer sett dagens ljus och här nedan kommer de,

 
De här tomteparen har sin grund i möster från Svarta Fåret men då i annat garn. Jag har ändrat en smula och stickat i ullgarnet, 100 % ull, och namnet Tove. Söta eller hur.

 

De virkade änglarna har jag fått inspiration till på nätet. Grundmönstret kommer från www.stickavirka.se
Jag har virkat i garnet Soft Cotton samt givit änglarna ansikten.

 

"Flasktomtarna" är virkade enligt egen idé. De är virkade kring en "Blossaflaska"/glögg men kan även användas till mindre flaskor, som den till höger på bilden. Det är ett blandgarn med lite ull och mohair,


 

Samlade "nyfödda" julindivider.

 

Samlade individer av julkollektion även med tovade änglarna i ull.

Trevlig helg till Dej och tack för ditt besök!   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards