corneliasrum

Alla inlägg den 20 november 2014

Av Ann-Christin Tjernström - 20 november 2014 18:02

Julen närmar sig med stormsteg, så även de julmarknader som där till hör.

Det är nu andra året som jag "knallar" mot julen och "flitens lampa" lyser från morgon till sen kväll.

När jag vid sista tillfället beställde garn, fann jag en ny färg av garnet som jag stickar ponchos av - mossgrönt.

Mossgrönt var min favoritfärg då jag var tonåring och en liten bit till och det här garnet och nu den färdiga ponchon ger mej en nostalgitripp en bra bit bort i tiden.

Så här inför julen har jag också lite av ett jubileum. Ni kommer väl ihåg Emil i Lönneberga och hans trägubbar som han täljde varje ggn som han blev inlåst i sin snickerboa. Jag kommer väl ihåg den dag då han skulle fira sin "hundragubbe"! Det blev inte så muntert som han hade avsett, fick vi oss förevisade.

I veckan hade jag också "hundra"-jubileum, dock inte med trägubbar men dock men ponchos. Det blev en röd och den stickade jag delvis medan jag besökte min gamla mamma som i dagarna har varit inlagd på sjukhus.

Den hundrade har jag dock ej på bild men däremot den nya färgen, mossgrön.

 

Jag har ännu en hunnit producera fler än en då annat även pockar på så här inför helgen och kommande helger då en eller två dar är inbokade.

Nu i helgen blir det Bjärtrå och gamla Strinneskolan och då lördag mellan 11.00 och 15.00
På söndag blir det premiär för julmarknade i Västansjö och då på Folkets hus och då samma tid som i Bjärtrå.

Skulle önska att jag hann mer........men timmarna räcker tyvärr inte.

Hoppas vi ses någonstans i helgen!   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards