corneliasrum

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Ann-Christin Tjernström - 24 mars 2015 16:22

Idag har jag stickat klart en disktrasa i vardera färgen av dem som jag köpte in i förra veckan.
Resultatet blev över förväntan och dessutom ett alster som går markant snabbare att tillverka än annat som jag brukar göra.
Nu skulle jag förstås även önska fler färger att sticka disktrasor av, men har ännu en funnit fler färgkombinationer.
Garnet heter Bamboo och är 50 % bambu och 50 % bomull.
Jag har handlat mitt garn genom Helene på Norrslöjd i Härnösand.

Helene har en webbutik och har även mönster som man kan ladda ner helt gratis. Kul när man har idétorka.
www.norrslojd.se


Här kommer så de färgglad och trevliga disktrasorna.

   

Av Ann-Christin Tjernström - 24 mars 2015 12:00

....som av en händelse?

Jag hade lagt några handarbeten på köksbordet: 
En sjal vars tråd hade gått sönder och måste rivas upp en bit  - lila alpckaull.
En poncho där trådens ull och mohair var så tunt att ett annat garnnystan bli aktuell......även den behöver rivas upp några varv  - ceris ull/mohair.

...och så var det disktrasorna som så lägligt passade ihop med sina melerade färger och står sig jättesnyggt mot sjal och poncho.

"Ett stick- och garnkonstverk" - där de ligger på det gamla avlutade halvmånebordet.

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards