corneliasrum

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Ann-Christin Tjernström - 31 mars 2015 09:08

På 80-talet groddade jag en hel del. Det var lite av en livsstil som vegetarian.
Jag införskaffade en groddapparat, var ganska leds på burkar som ramlade omkull osv.
Jag märkte dock att det ibland kunde kladda ihop sig när det gällde alfalafrön och jag fick kasta en hel del.

För en tid sedan fick jag tips av en väninna om tyg/nät som man kan använda till vanliga glasburkar för att sedan grodda i.

Det förefaller kanske som om jag har "snöat in" på disktrasor, ja det snöar faktiskt utomhus idag. 
Jag har ju publicerat en hel del disktrasor här på senare tid.

Nu tänker jag på en vanligt kökstrasa, de man kan köpa på rulle i en kartong.
De är tillräckligt tunna och har hål som släpper igenom vattnet när man skall skölja fröna eller bönorna.

Igår tog jag fram mungbönor och alfalfafrön och la för blötlättning. Nu har jag slagit bort vattnet, för övring perfekt som blomgödning, och nu kommer de att ha en plats på diststället där vattnet kan rinna av.

Lite nostalgi allt med groddar på middagsbordet......?

   


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards