corneliasrum

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Ann-Christin Tjernström - 1 juni 2015 22:18

I strilande regn var det så dags. Studenterna vid Ådalsskolans gymnasieskola, hade samlats vid Kramforsån föra att fira mösspåtagning.
Efter att rektorn hade hållit ett kort anförande, sjöng eleverna tillsammans; Studentsången, och sedan var det dags att få sätta på sig mössan, den mössa som de sedan kan bära pga att de har avlagt studentexamen.

Det var med lite känsla som jag såg de glada och förväntansfulla eleverna och någonstans i elevhavet fanns min yngste son. Regnkläder och paraplyer gjorde det svårt att upptäcka pojkarna från FT 12 och fordonsutbildningen vid gymnasieskolan.

Efter att alla elever hade fått sina mössor på huvudet, blev det att leta bland eleverna och längst där bak fann jag dem.......pojkarna som i nästa vecka är färdiga bilmekaniker.
Jag önskar dem alla stort lycka till i livet!   

                         

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards