corneliasrum

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Ann-Christin Tjernström - 10 juli 2015 21:00

Under cirka två år har jag nu åkt runt på marknader i närmaste omgivning och sålt mina alster. Nya bekantskaper och nya erfarenheter har det blivit. Nya erfarenheter har gjort att jag den här säsongen har bestämt mej för att inrikta mej mer på mindre evenemang och slopa de stora kommersiella där besökarna mest vill ha godis, mat och inte ens orkar bemöda sig att titta på hantverken.
Såväl min garnbutik som knallevännar har rått mej att åka till Ramsele där knallarna i huvudsak säljer hantverk.

Idag blev så mitt första möte med Ramsele och hantverksmarknad. Det utlovade regnet kom, dock mindre stort än förra dagen, och jag bestämde mej för att använda mitt eget tält istället för de bord som man annars kan få hyra.

Jag och Annelie som säljer mathantverk ställde oss i hörnet och hade en trevligt möte.
Ramseleborna var också trevliga marknadsbesökare och uppskattade mina alster såväl som andras.
Det blev en trevlig dag, om än lite lång då jag fick köra 12 mil tur och retur, men hellre det än flera dar i närmaste städer och mindre intresserade besökar.

Välkommen in och gör ett besök på Ramsele marknad genom bilderna nedan:

 
Valåhöjden har en hemsida där man kan se Annelies mathantverk.
 
Forseds getgård från Bollstabruk.
     

Lena som har flyttat till Ramsele driver webbutiken Silverpärla. Lena illhågade mej att åka till Ramsele. 
             

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards