corneliasrum

Alla inlägg under juli 2015

Av Ann-Christin Tjernström - 9 juli 2015 20:17

Tomas Ledins smultronställe, Lövvik, där anordnas årligen loppis med marknad första helgen i juli.
Helgen och den fjärde bjöd på flera alternativ till marknader/evenemang. Jag valde Lövvik.
Förra sommarens stora besöksantal var markant lägre. Det var en ganska solig dag, men dock lite väl blåsigt.
Mina alster blåste i backen hur många ggr som helst.
Här nedan några bilder.....

       

Av Ann-Christin Tjernström - 9 juli 2015 19:48

Skuleberget vid Höga Kusten och dess naturscen vid foten av berget, är en av vackra besöksmål i början av juli varje år. Ett trettiotal år har festivalen hållits och i år var jag, Karin och Christoffer på plats.
Det var sommarens varmaste dag. Solen var så varm att den brände skinnet och jag var inomhus mest hela dagen föra att vila skinnet som var lite bränt sedan häckningen vid älven, dagen innan.

Första gruppen ut var bandet Crash n Recovery. Kul att få se dem så här på hemmaplan efter deras framgångar på bl a Svensktoppen nästa. Det är fantastiskt kul att få följa dem på deras resa då Linda är vår yogalärare och vi träffar henne och hennes man Roberth varje vecka.

De bjöd på låtar från såväl gamla som nya album och förstås låten "Take me back" som vann Svensktoppen nästa.

I publiken återfanns även såväl Lindas båda föräldrar och Roberths pappa m fl.



            
Jacke Sjödin som konferencier och kåserier genom hela kvällen.
 
Jag i vitt mitt på bänken.


                 
Efter Crash n Recovery - Spinning Jennies

 

Därefter: Noice Makers

   

Publikbild en bit in på kvällen.

 

Ronny Eriksson & Ibland band

 

Kvällens sista nummer; Doug Seegers

     

En helt fantastisk kväll med såväl vackert och varmt sommarväder, som en bra mix med artister mer eller mindre kända. Skulefestivalen när den visar sin bästa sida.   
 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards