corneliasrum

Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Ann-Christin Tjernström - 27 augusti 2018 00:34

Det är mindre ofta som jag får något själv av det jag tillverkar.
När kylan kom som en jätteöverraskning efter en sommar som var så varm att jag så här i efterskott knappt kan fatta hur varmt det var, började åter kylan krypa in i min kropp.
Jag hade dragit mer tussor i tovad ull på marknader under några år....och ingen hade nappat.
Nu nappade jag själv och de tovade tossarna med frans värmer nu dagligen hemmavid, mina annars så jättekalla fötter.
 

Min garntant Iréne har gått i pension, 83 år gammal
Jag saknar henne nästan mer än jag kunde inse. Sååå många roliga tips och snabba leveranser som hon har givit mej. Nu känner jag mej vilsen bland garnförsäljarna......
Innan hon stängde ner butiken skickade hon 3 nysan i babyalpacka och merinoull till mej som gåvar och självfallet blev det en present till mej själv av garnet.
Jag har ju under flera år tillverkat sjalar i kärleksknutsteknik i ullgarn. Förra året började jag även att göra själar i samma teknik i ett alpackagarn.
Nu fick jag en annan kvalitet och lite tjockare.
Det blev en stor sjal till mej själv och än gositare än de andra....jättevarm.  Tack Irène!   
Virad om halsen med snibben fram.
Virad om halsen med snibben bak.
Utan på en jacka/kappa.

     
 

Av Ann-Christin Tjernström - 27 augusti 2018 00:30

När man som jag ser möjligheter till skapande i så mycket som kommer i min väg, kunde jag omöljigt låta bli att inspireras av den fina lykta i drivved som jag fick av min son i Morsdagspresent.
Till handling:
De sågades ut små rundlar ur en plywoodlåda och sedan satten pinnarna ihop med najtråd. Botten av plywood limmades i drivveden.
De första som jag gjorde pimpadae jag med snören runt om.
De senare, där använde jag spets och andra band för att göra lite mer romantiskt.
Så här fint lyser de:

   

Av Ann-Christin Tjernström - 27 augusti 2018 00:27

På senare tid har min behandlingsbänk mest förändrats till ett bord fullt av allt......som jag tycker om.
Kristaller på laddning, olika kort, böcker, mitt lilla änglaaltare, sjungande skålar......
Skulle du kalla det för kreativitet eller oordning?   
 

Av Ann-Christin Tjernström - 27 augusti 2018 00:04

Förra hösten lärde jag känna en ny vän.
Hon ar liknade intressen som jaga och när jag i somras fyllde år, fick jag en blomma med tillhörande kruka och den här fina lilla ljusstaken.
Passar mej perfekt då jag försöker hinna med en stunds meditation i anslutning till mitt morgonyogapass.
Fin eller hur.....bild med och utan blixt.
Namaste   

   
.....och den fina rosen med krukan som passade så fint till loppisfyndstillbringaren
 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards