corneliasrum

Alla inlägg den 10 september 2018

Av Ann-Christin Tjernström - 10 september 2018 17:22

Inför hösten tillverkar jag f n hattar i lite nya färger.


         
Hattarna är stickade på rundsticka och tovas efter att de är färdigstickade i tvättmaskinen tillsammans med valknadae material och i hög temperatur.
Hattarna blir täta och varma.

Välkommen!

Av Ann-Christin Tjernström - 10 september 2018 14:59

Det kändes direkt när jag klev ur bilen.
Sydlig vind, då blåser det rakt in mot stranden.
Amber hoppade snabbt ut, hon hade hoppats möta hennes hundvakt. Dock hade hon sannolikt lämnat pga den kalla vinden.
     
Kändes märkligt att möta stranden....helt tom och öde. Inga andra "kottar"  än dem på alkvisten som Amber tuggade sönder.
Vi hade inte varit på stranden sedan de senast heta sensommardagarna. Nu var där helt tomt.
Vinden drog rakt igenom  ullkoftan och jackan. Kändes gott med alpacka runt halsen.
Håret fick sig en genomkörare av positiva joner och vatan hotade tränga rakt i in i mig.
 
Kände mej lika yr av vinden som det suddiga i bilden.

Jag hade tagit med mej hattmakeriet. Det skulle bli en naturfärgad hatt med mörkröda detaljer.
 
Det blev endast en timme - då fingrarna inte ville vara med.
   
En överblommad mjölkört framför soffan. 
Nu ä´re defitivt höst.

Tack för ditt besök.   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards