corneliasrum

Alla inlägg den 14 mars 2019

Av Ann-Christin Tjernström - 14 mars 2019 18:29

Den 1-3/3 gick jag en Art Neurointroduktionskurs i Junsele, se tidigare inlägg om Art Neuro och vad det är.
Därefter kan jag nu göra elevbehandlingar för att sedan bli diplomerad Art Neuroterapeut.

Jag vill med dessa bilder visa hur det ser ut i mitt lilla behandlingsrum som är inhyst i mitt hem.

När en klient kommer sätter vi oss tillrätta och jag berättar om behandlingen och ställer sedan frågor till klienten om vad den känner till om Art Neuro och om finns några skador eller annat som jag bör känna till.

   
Jag berättar hur behandlingen går till och att klienten sedan får ta av sig till underkläderna.

Klienten får sedan ställa sig mitt  emot och jag tittar på hållningen; axlar, midja, höfter etc. Klienten får också själv själv vända sig och titta i spegeln och jag påpekar vad jag har sett.

Därefter får klienten lägga sig på britsen och behandlingen kan börja.

Innan klienten kommer har jag satt fram vatten, tänt ljus och satt på avslappnande bakgrundsmusik.

     
Jag har också försökt skapa en sådan välkomnade och avslappnande miljö som det är möjligt.
 
Efter behandlingen kan klienten få lite massage på ryggen med sesamolja och ngn eterisk olja som redan är fädigblandad.

När klienten sätter sig upp får den ett glas vatten att dricka innan den ställer ner föterna på golvet.

Inna klienten klär sig, tittar vi åter igenom kroppen tillsammans för att se om det har blivit ngn förändring efter behandlingen och oftast kan klienten själv se en synlig förändring till det bättre.

 
Om du är intresserad kan du hitta mina uppgifter på min hemsida.
www.halsoamtochhandgjort.se

Varmt välkomna!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards