corneliasrum

Alla inlägg den 20 september 2019

Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2019 17:24

För några månader sedan och närmare bestämt i april började jag att använda den thc-fria cannabisoljan som kommer från den högväxande industrihampan.
Jag gick med i det amerikanska företaget Kannaway.

Då jag har varit amalgamskadad sedan före skolåldern är jag supersensitive och började därför ytterst långsamt och försikt med oljan, till att börja med några enstaka droppar i veckan till några droppar om dagen just nu.
Då vårt endocannabionida system är olika påfyllt behöver man försiktigt känna sig fram. Vanligtvis tar men en halv tesked tre gånger per dag, men där har jag inte landat ännu.

Det endocannabionida systemet som är överordnat alla andra av kroppens självreglerande system, det fungerar som kroppens generaldirektör.
Om man saknar endocannabionider som är kroppens egna cannabionider, kan man fylla på med cannabionider utifrån och då i form av cannabisolja och då talar jag om thc-fri cannabisolja från industrihampa.

Hur det endocannabionida systemet fungerar kan man lätt få lära sig i den här videon.
Vill du veta mer om de här produkterna hjälper jag gärna till.   


Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2019 17:16

"Knip"....och då menar jag inte munnen!   

För några år sedan utkom yogaläraren och författaren Karin Bjerkegren med boken "knip".
Den belyser vikten av att ha en bra bäckenbotten och att det i sin tur kan påverka ditt sexliv, du får en stoltare hållning samt en starkare kropp.
Bäckenbotten påverkar nämligen markant mera än att försöka hålla tätt......
Det finns många bra hälsotips i boken för speciellt kvinnor dock är det av vikt att även men har en starkt bäckenbotten.

I boken finns också recept på "snippolja" den olja som kan vara bra att använda för kvinnor vid graviditet, som glidolja och för att förebygga att kvinnor får sprickor i underlivet efter att de har gått in i klimatkeriet.
När kvinnor slutar att menstruera täpps nämligen livmoderhalsen till och det kommer ingen fukt.

Här kommer recept på "snippolja":

50 procent vetegroddsolja
35 procent sheasmörolja
15 procent ricinolja.

Blanda oljorna väl och häll i en väldiskad och torr flaska.

Ha ett bra "liv"....även där nere. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards