corneliasrum

Alla inlägg den 29 januari 2020

Av Ann-Christin Tjernström - 29 januari 2020 11:34

Ytterligare ett tips på yogapass som du kan göra själv med hjälp av de tydliga istruktioner som följer i kilppet.
Namaste   

Av Ann-Christin Tjernström - 29 januari 2020 11:18

Till hösten har jag utövar yoga i yogaklass under 10 år.
Min lärare heter Linda Engström och driver företaget Sitaram och har varit yogalärare under cirka 20 års tid.

Hon är utbildad inom flera yogastilar och fn kommer hon att leva sin dröm i Indien och en yogalärarutbildning som hon har längtat efter under hela sitt liv. Hon kommer att vara borta under cirka åtta veckor och då är det förstås inte heller några yogaklasser att gå till hos henne.

När vi började för många år sedan praktiserde vid kunaliniyog. Efter ett tag fortsatte vi med Hathayoga.
Vi har också haft vinyasa flow, yinyoga och restorativeyoga.
Under åren som har gått har klasserna förändrats från nybörjarkurser vissa dagar till lite mera krävande pass vid vissa tillfällen och dagar.

Från början vågade jag inte alls utöva någon yoga hemma själv. Jag var lite ängslig över att göra fel.
Sedan några år tillbaka har jag funnit en rutin och det att utöva lite yoga i sängen varje morgon innan dagen börjar.
Jag har satt ihop ett program själv som jag tycker passar mina behov och min kropp. Passen tar mella 10 -20 min beroende vad jag även tillför mitt grundpass. Jag har där plockat lite från olika program.

Nu kommer dock Linda att vara borta så länge och utan tillgång till en yogaklass för lite mera krävande pass, känner jag att jag behöver göra lite mera övningar här hemma.
När jag får vägledning genom ett pass har jag svårt att komma ihåg alla moment i passet.
Av de mera krävande passen uppelever jag Rytmic Vinyasa Flow som det som jag tycker bäst om.
Det är yogaställningar i flöde och jag känner också att jag har ett störrre flöde efter passen, t o me så mycket att jag har  känt mej pigg och inte kommit i säng som vanligt.

Nu har jag sökt lite på nätet efter lämpliga pass och fann den här introduktionen på Vinyasa Flow och solhälsningen som till viss del påminner om den solhälsning som vi gör.
Jag har fortfarande inte hittat den jag vill ha....men får väl börja så här?
Det är också bra med svensk instruktion så att jag slipper tittapå filmen tänker jag.
Det är i alla fall lite surrugat för att inte träffa min vän och yogalärare på ett långt ta.
Just den här övningen kräver ingen yogastudio för att du skall kunna testa den.

Namaste   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards