corneliasrum

Alla inlägg den 6 maj 2021

Av Ann-Christin Tjernström - 6 maj 2021 23:43

För en månad sedan skulle de handlas lite grejor hit hem då ett av husets rum skulle göras om till arbetsrum.
Det blev då en tur till Sundsvall och Bristas handelsplats.
Först till JYSK för att inhandla skrivborstol och skrivbord och sedan till IKEA för lite mindre grejor.

Det första som mötte oss när vi kom genom entrén var skylten där det stod att vi helst skulle handla ensam och sedan en securitasvakt som stod vid trappan till övervåningen.
En mindre angenäm känsla spred sig och det kändes som att vi nästan var tjuvar när vi gick in i butiken två personer tillsammans.Att strosa omkring var inte att tänka på och vi tog det som var tänkt och sedan var det dags att betala. Nu fanns där inte längre någon betalkassa utan endast självbetjäning som jag tycker mindre om.

När jag väl hade betalat var vi ganska hungriga. Vid entrén där man kan handla korv med bröd billigt var nu inte längre några bord. Mitt sällskap började få lågt blodsocker och gick och köpte sig korv medan jag väntade. Men var skulle korven sedan intas. Det fick bli stax innanför dörranra där besökarna gick ut och in.
Själv hade jag en påse med nötter av olika slag som fick bli mitt mellamål på vägen hem.
Man åker mer än 10 mil för att handla lite grejor och kan inte hitta någonstans dä rman kan få sig lite mat...utan väljer att åka hem, 

Idag fann jag denna sammanfattning av ett besök på IKEA på en annan ort. Det känns nästan som att vi har hamnat på en främmande planet? Vad är det som händer?

En Orwellsk upplevelse idag. Besökte IKEA och skulle ta en kopp kaffe tillsammans med en vän som jag träffade. Skyltar, avspärrningar, plastskärmar och olika datorstationer. Vi såg ut som två fågelholkar när vi försökte förstå hur allt fungerade. Hela vägen var vi assisterade av en personal som visade oss de olika stegen. Hämta kopp där, skanna koppen där, göra olika val på en dator där erbjudanden om merförsäljning dök upp på skärmen efter varje tryck. Sedan var det dags att få en specialbricka för att markera vid vilket bord man skulle sitta så att det kunde saneras efteråt innan någon annan kunde få sitta där.
Nu började letandet mellan plastskärmar i avskärmade zoner efter kaffe, varmvatten, tepåse repektive mjölk som alla fanns i olika zoner. Jag såg min kompis springa runt runt som en hamster i ett hjul för att hitta alla ingridienser till sitt te. Jag kunde inte låta bli att gapskratta åt hela den absurda situationen.
Vi fick information via skyltar om att vi skulle sitta en och en vid olika bord och försökte hitta två bord så att vi kunde kommunisera åtminstone hjälpligt med varandra eftersom det var hela avsikten med att besöka Caféet. I närheten satt två äldre kvinnor vid ett jättebord egentligen avsett för åtta personer i varsin ända av bordet på behörigt avstånd och intog sin lunch. Plötsligt dyker en barsk vakt upp och läxar upp kvinnorna med myndig röst.
-Ni får inte sitta vid samma bord!!!
-Vi har ätit färdigt och skall gå nu säger kvinnorna försynt och reser sig båda upp.
Vakten ser nöjd ut och går sin väg på jakt efter nya förbrytare.
Kvinnorna tittar åt vårt håll och vi brister alla ut i plötsligt skratt! Det är egentligen inte roligt men det finns en känsla av absurd overklighet som man slås av och det är som om man befinner sig mitt i en Orwellsk mardröm. Är det här det nya normala? Jag inser att jag aldrig kommer passa in i det här systemet och vill inte heller bli en del av detta nya normala.
Vi väljer att lämna Caféet efter en stund eftersom det är obehagligt att vistas där och går i stället runt en sväng i butiken där vi åtminstone kan prata med varandra. För att komma ut måste vi ta oss igenom kassorna som alla är av självskanningstyp. Allt går ovanligt segt och långsamt. Personal springer som tättingar korsvis mellan de larmande terminalerna för att hjälpa förvirrade kunder så att de kan skanna och betala sina varor. När vi väl är ute på andra sidan går vi ut i regnet mot våra bilar. Vännen säger att det inte var någon trevlig men en intressant och lärorik upplevelse som ingen av oss vill prova på igen.
Kan vara en bild av text där det står ”Hej! Placera den här tallriken pả det bord ni väljer att ata vid. Lắt den sedan ligga kvar pả bordet när ni gảr. Smaklig maltid!”
 
 
 
 
Av Ann-Christin Tjernström - 6 maj 2021 20:35

VI lever i ett tillstånd, i en värld som vi omöjigt kan känna igen.
Många frågar sig sannolikt: Vad är det som händer?
Flera hänvisar till Uppenbarelseboken. Jag är inte så väl bevandrad i Bibeln och är inte familjär med språket och symbolerna. Jag borde väl kanske har fått mig Uppenbarelseboken förklarad för mig, men har inte bett om hjälp med det.
Idag när jag kom på att söka efter den i Bibeln kommer jag ihåg hur svårt det var att tyda, redan förra året när jag försökte mig på den. Nu tog jag lite hjälp av Internet och publicerar det jag fann här.

"Uppenbarelseboken har lockat och fascinerat många människor genom åren. De visioner som författaren skrivit ner i boken är inte alltid lätta att tolka. Men grundtemat i boken handlar om att ondskan, djävulen, kommer att fördrivas och besegras av Gud själv och kastas i en sjö av brinnande svavel."

Jag fann också det här bibelstudiet som kanske kan hjälpa mig att första:

https://utt.uppenbara.se/sammanfattning-av-uppfyllelsen-av-uppenbarelsebokens-tidslinje/



Av Ann-Christin Tjernström - 6 maj 2021 18:58

En av mina vänner på fejjan, Micke, som jag har haft under flera år skulle handla lite fikabröd i en större butik och fick idag vara med om det jag delar här nedan :

"Tänkte jag skulle dela med mig av något som hände nu på förmiddagen.
Var på väg till en god vän i en annan stad och stannade till vid ett större varuhus för att köpa lite till fikat. När jag gått en stund i varuhuset hörde jag en smäll bakom mig, det var en dam i uppskattningsvis 60-års åldern som körde sin kundvagn rakt in i glasdörrarna till frysdiskarna som stod ut med väggen. Jag tittade på henne och såg att hon hängde över kundvagnen som stöd och verkade inte må så bra.
 
Efter nån minut verkade hon piggna till och öppnade en av dörrarna till frysdisen och tog ut ett paket med färdigmat... efter några sekunder såg jag att hon började gunga fram och tillbaka, släppte paketet med färdigmat ner i golvet och föll därefter handlöst framåt.
Hennes glasögon for iväg över golvet och jag såg en tandprotes ramla ut ur munnen och hamnade på golvet bredvid henne. I samma ögonblick kom troligen hennes vän/vännina springandes och ropade hennes namn, fler folk gick fram för att hjälpa till, och hon såg ut att ha tappat svimmat/medvetandet.
 
Jag dröjde mig kvar en stund tills ambulansen kom, jag lyssnade när de fråga ut vännen/vänninan och sen hörde jag frågan från en av ambulanspersonalen .."tar hon några mediciner"..."bara astmamedicin"...svarade vänninan.
Nästa fråga var ... "har hon någon sjukdom eller varit sjuk nyligen? ... "nej, hon har varit frisk vad jag vet"... svarade vänninan... "inget annat du vet eller känner till?" ... frågade ambulanspersonalen...
Vänninan svarade: ..."det jag vet är att hon vaccinerade sig mot Covid-19 i måndags, för jag var med henne och hon har känt sig lite yr efter det men trodde det skulle gå över"...
De satte syrgas på den avsvimmade kvinnan och bar ut henne till ambulansen och hon verkade vara medvetslös även då...
Sen vet jag inte mer hur det avlöpte med kvinnan."

Den här händelse skedde i Sverige 2021.05.06
 
 
Kan vara en illustration
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Under drygt ett år har människor mer eller mindre levt i karantän. En del frivilligt och den del mera med tvång, som till exempel på ett särskilt boende där jag har en anhörig som har suttit ensam på sitt rum sedan den 27/3 förra året.

Nu börjar ett gluntas om omvänd karantän. Se i det här klippet.

https://ambassadorlove.wordpress.com/2021/05/02/the-covid-vaxxed-must-be-quarantined-expert-consensus/?fbclid=IwAR03DPZDpuQGjTFeE6oLprm4ZG4nby6_MhDeSFFFPun08hPl_AMiwwOcG0Q

Av Ann-Christin Tjernström - 6 maj 2021 11:08

Förmiddagen idag ägnade jag idag åt ett webinar med Härnösandskvinnan Agenta Nyholm, känd författare inom olika områden, kanske mest genom sitt engageman för häxprocesserna i vårt län.

Dagens webinar handlade om Bimimik. Bio=Liv och Mimik = Imitera

"Att stuera naturens bästa idéer för att imitera mateiral och processer förat lösa mänskliga proble."

Vad gick snett och varför är vi så rädda för jorden: Tsunamin, jordbävningar, vulkanutrott mm.

Vem tar oss tillbaka? Moder Jord har 3.8 miljarders års erfarenhet.

Finns framtidens lösningar hos: Knölvalar, lotusblommor och slemsvampar.
Slemsvampar, den encelliga organism som har så står intelligens men helt utan hjärna.

Genom att studera naturen och t ex slemsvampen,kan vi få lösningar på problem som vi har idag.
Den har legat till grund för det tunnelbanesysten och genom att rita ett program/system på en karta över London.

Ja, det finns intelligenser i naturen som vi uppenbarlige inte utnyttjar.

"Vad ni än funderar över, så har naturen löst det." - myntade Albert Einstein.

Biomimik bygger på naturliga system. Vad är naturliga och vad är mänskliga system.

Vi vet ju att så snart människan slutar att lyssna på naturen så blir det mindre bra. 
Viutnyttjar, skövlar, skitar ner och annat.
Likadant med den egna kroppen. Lyssna på dens naturliga system och låt den arbeta själv så långt det bara går.
Fyll på med bra bränsle, rörelse, måbratid så läker den sig själv, bara den får tid.
Kemikaler stör kroppens system och skapar oreda.

I eftermiddag kommer jag att delta i nästa webbkurs som hålls av Pekka Nylund för Egenvårdspoolen där jag är återförsäljare. Kursen handlar idag om kroppens organ t ex lever, bukspottkörtel osv. alltid lika intressant.
Med kunskap och bra bränsle kan du ge kroppen goda läkningsförutsättningar


Hur som helst:
Agenta Nyholm kommer inom kort att hålla en kurs i Biomimik och som kursmaterial använder hon då boken "Naturligtvis" och boken "Greceful Living", den senare finns redan i min boksamling.

Så här ser böckerna ut och kan förstås läsas även utanför kursen.
Länk till webinaret kommer senare.


https://www.smakprov.se/bok/kartonnage/naturligt-vis-ledarskap-och-framtidsarbete-med-biomimik-9789198622508/


https://bookis.com/se/books/graceful-living-konsten-att-leva-varsamt-och-innerligt-2014?gclid=EAIaIQobChMIr_PE-d608AIVGwWiAx0SUwQWEAQYASABEgI8JfD_BwE



Av Ann-Christin Tjernström - 6 maj 2021 11:05

I detta reportaget yttrar sig en grupp läkare, forskare och jurister utifrån rapport som de har sammantställt.

https://www.vaken.se/medborgargrupp-i-israel-skador-fran-pfizers-vaccin-pa-kroppens-alla-system/?fbclid=IwAR3cEmOQ-5H9CxxzhARrDyBHpmj0VLtDMbvI7ruyOjSPz7j0ygcHDf2ujxA


En israelisk medborgargrupp Israeli People Committee (IPC) bestående av läkare, jurister, forskare och vetenskapsmän från olika områden har publicerat en rapport som visar att Pfizers vaccin mot covid-19 leder till skador på kroppens alla system.

En gigantisk skandal om detta stämmer. Deras slutsats är att det aldrig funnits ett vaccin som skadat så många människor.

Några punkter från deras preliminära rapport gällande Israel:

  • 288 rapporterade dödsfall nära tidpunkt för vaccination. 90% inom 10 dagar efter. 64% män.
  • Perioden januari-februari 2021 då många vaccinerades är den dödligaste på 10 år.
  • I gruppen 20-29 år är dödligheten 32% högre än normalt.
  • Risken att dö är högre efter andra vaccinationen.
  • Fram till och med rapportens publicering fanns det 2066 rapporter om biverkningar som visar skador på kroppens alla system.
  • Tydligt samband mellan länder som nått hög grad av vaccination och rapporterade biverkningar och dödsfall.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards