corneliasrum

Alla inlägg den 13 maj 2021

Av Ann-Christin Tjernström - 13 maj 2021 21:32

Det är mer än märkliga tider som vi lever i!
Aldrig i mitt liv hade jag kunnat föreställa mig att det skulle bli så här.
Under drygt ett år har vi nu haft restriktioner som har begränsat oss alltmer. I en tillbakablick på förra året och de restriktioner som fanns då med 50 pers, kan idag kännas som blaha, blaha mot det vi har idag.

Folk har blivit rädda för varann. Vi tar ett steg bakåt om vi möter någon. I butikerna vänder man sig från en person om man får möte mellan hyllorna och tittar ner istället för att möta den personen med blicken.
Nu när många är rustade med munskydd i butiker och på andra platser känner man knappt igen varann. Man hör inte vad den andre säger, glasögonen immar igen och mycket annat. Jag känner mig mera som en tjuv där jag smyger omkring bland hyllorna i matvarubutiken än den kund jag tidigare var.
Det har skapat klyftor mellan olika gruppen med olika åsikter.
Splitting i familjer och mellan partners då de har varit oense kring sprutandet. För den väl påläste blir det sannolikt en självklar het. Man värnar om sitt liv och sin hälsa.

Nu sedan massvaxxet kom igång har samtalet i mötet handlat om man har vaxxat sig eller när man skall vaxxa sig.
När annars har man frågat en annan person om något som egetligen är privat och inte något som någon annan har med att göra? Att personen har ett avvikande ställningstagande bemöts också av många med rent oförskämdheter.
Man använder termer som att någon är dum i huvudet eller nån annan kränkande replik.
Helt plötsligt så blir något privar något som någon annan har med att göra.

Det finns olika aspekter på frågan och läser man på lite och känner till innehållet i sprutan,  är det många som avstår pga det.
En del personer avstår pga att det har gått så kort tid sedan man har börjat spruta och kunskapsläget är mindre säkert.
Ja, det finns många anledningar till att tänka igenom sitt beslut en gång till.


För några veckor sedan blev jag själv medvetan om det spikeprotein som finns i sprutorna och som börjar produceras i kroppen efter ett stick. När processan startar verkar vara okänt och även vad som triggar igång den. Är det direkt efter sticket eller är det när man har fått den andra sprutan och får en smitta? Det verkar kunna bli precis när som helst.


Det här spikeproteinet är också en beståndsdel i viruset. Dock är det biljoners biljoner fler spikeproteiner i sprutan än vad om är i viruset. Vi känner ju till att viruset som sådant också, också kan  ge proppar och andra problem
Det här proteinet kan ställa till med vad som helst. Blodpropparna är väl vad som är mest känt, men även organsvikt (njurar, hjärta...osv). Stroke. Det är poblemen som uppstår är vasculär sjukdom då den angriper kärlen.

För mig är nu det här ganska nytt. Många som har tagit och tänker ta sprutan känner inte till att de samtidigt får i i sig spikeprotein och långt mer än vad som är i viruset som sådant.
I inläggen de senaste dagarna kan ni höra om det i inläggen med Lars Berg och Sherry Tenpenny.

Spikeproteinerna kan vara dödande inom en kort räcka av år...och kanske tidigare.
Jag har tänkt en hel del på de reationer som människorna kan komma att få när de blir medvetna om att det i deras kroppar nu bildas spikeprotein som kan ställa till med vad som helst. Vilken ålder du har spelar ingen roll. 
man blir en spikeproteinfarbrik oavsett.

Jag tror att jag själv skulle bli helt paralyserad av skräck och ångest om jag blev medvetan om att jag hade ngt som produceras i min kropp och som kan ta vägen var som helst och ställa till det.
Kanske man t o m skulle välja att göra pinan kort....

Det har skett en del självmord under den här tiden och den psykiska ohälsan har ökat.
Med tanken på att man bär på ngt som kan ställa till med vad som helst i kroppens kärl måsta bara vara helt fruktansvärt. Än så länge är det inte så många som har kommit till den insikten.

Ikväll fick jag veta att en sköterska hade begått självmord. Hon ville själv inte spruta sig men var tvungen att spruta andra i sitt arbete.
Hon var medvetan om vad som fanns i sprutorna som hon gav till sina klienter och orkade inte med längre.
Hon efterlämnade sig barn och familj.
Ett sånt otroligt tragiskt dödsfall. Att man tvingas injicera ngt i en annan persons kropp som kan ge sådana katastrofala effekter.

Jag funderar också på hur det skall se ut i samhället när personer har ett spikeprotein i kroppen som kan skada hur svårt som helst och så otroligt många dessutom och när som helst. Kanske en busschaufför med bussen full emd skolban? 

När sprutan är tagen finns ingen återvändo. Än så länge finns inget preparat som gör att spikeproteinsproduktionen avtar. 

Tänk om vi får än fler  som behöver sjukhussängar. Personal som är sprutade och själv blir sjuka. Olika samhällsfunktioner som inte fungerar då det saknas folk på viktiga platser och i viktiga funktioner.

Kan vi komma att drabbas av långa elavbrott, brist på vatten, brist på mat och andra förnödenheter.
Banker som inte fungerar och inga bankomater att plocka ut pengar ifrån. Var tar våra cyberpengar ivägen om vi inte börjar ha våra pengar hemma i madrassen.

De val man gör är förstås ens egna, åtminstone om man är vuxen, men har alla fått den info som jag har delat i korta drag här ovan. Idag kan man nästan söka och finna allt som man bara vill, men hittar man de kanaler och sidor som visar den verklighet som vi behöver ta del av.
Det är för din skull som jag lägger ut de länkar jag har gjort under en tid. En möjlighet för dig att läsa på det som annars inte finns i mainstreammedia.
Det du eventuellt finner lämpligt och informerande, dela gärna till andra.

För er som redan har vaxxat er, vad skall jag säga?


Ja, maktlösheten i det här, den känner jag att den håller på att förgöra mig.






Av Ann-Christin Tjernström - 13 maj 2021 15:50


https://itnshow.com/2021/02/14/covid19-vaccines-will-start-killing-people-42-days-1-year-from-now-says-dr-sherry-tenpenny/?fbclid=IwAR3ih4qPPd7efgSpLPwSfldXZ8vOyzt4bDyKJzjK6LHjniit

jLpo-iEE31w


 


Covid19 Vaccines Will Start Killing People 42 Days – 1 Year From Now Says Dr. Sherri Tenpenn


Dr. Sherry Tenpenny, a Cleveland-based doctor who has spent decades studying the effects of vaccines on humans, joined Reinette Senum to discuss the Covid19 vaccines that have come to market and the problems they present.

Dr. Tenpenny described the vaccines as an on button for your body’s auto-immune system without an off button, because of the messenger RNA (mRNA) technology the vaccines are based on.

The Covid19 vaccines potentially harm the body in three ways Tenpenny says: by allowing the mRNA to replicate over and over within the body without being regulated, by causing diffuse injury to lung cells, and by killing type 2 macrophages. Type 2 macrophages are cells within the body that regulate the body’s response to a virus.

Tenpenny says the true danger from these vaccines and the technology they’re based on is that they will have the potential to weaken the body’s natural – and already potent – response to other coronaviruses already in circulation.

Av Ann-Christin Tjernström - 13 maj 2021 08:34

I detta ansnitt, Podcast Episode 9, av "Ask The nurses" får vi direktinformation från verkligheten.

Every Tuesday 6pmPST 8pmCST 9pmEST Live streaming from YouTube With Special Guest Dr Sherri Tenpenny.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards