corneliasrum

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2012 22:39

Idag har vi har vi haft vårdagjämning och ljuset håller som bäst att ta över.
Jag har i år fått lära något nytt nämligen att man skall meditera på de här dagarna.


Så här skrev David Appelgren:


Nu är det vårddagjämning!
Idag är det extra viktigt att vi fokuserar på kärlek. Vi i modern tid har glömt bort hur pass viktig denna dag är. Helst om ni har tid att meditera så skicka så mycket kärlek och ljus som möjligt till hela planeten. För det vi gör idag amplifieras, förstärks mångfaldigt.

Denna dagen var den viktigaste på året bland många folktraditioner och religioner. Det är bland annat enligt den kristna tron denna dag som gud skapade jorden. Det astrologiska året börjar även den idag, och på kroppen synkroniseras himmelen med kronchakrat i dessa tider.


Det är vårdagjämningen som är den riktiga tiden för att fira påsk, för idag stiger solen exakt i öst, därav det engelska namnet för påsken Easter.


Dagen symboliserar pånyttfödelse och hedras symboliskt därför med ägg. Dekorera ägg gör en vårstädning och ha kärlek i hjärtat för dig och dina medmänniskor. Så ett frö inför sommaren :)


Följande info kan du även hämta på shiron.se


Meditera under solstånden, dagjämningarna, ny- och fullmånarna under 2012:

 


Vårdagjämning tisdag 20 mars


Nymåne torsdag 22 mars


Fullmåne fredag 6 april


Nymåne lördag 21 april


Fullmåne söndag 6 maj


Nymåne måndag 21 maj


Fullmåne måndag 4 juni


Venuspassagen onsdag 6 juni


Nymåne tisdag 19 juni


Sommarsolståndet torsdag 21 juni


Idag har jag ägnat lite tid åt meditation:
Först min vanliga morgonmeditation vid 6-tiden. Sedan en stund på bron vid grannhuset som står öde. Och nu i kväll i en grupp på facebook två gånger.
Benny Rosenqvist skriver i sista numret av tidskriften Nära, att han kan klara sig på endast 4 timmars nattsömn pga att han mediterar. En timmes meditation skall motsvara 6 timmars sömn vad gäller återhämtning.









Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2012 10:52

Jag har tidigare nämnt om amalgamskador som har funnits sedan barnsben.
De här tungmetallerna har verkligen ställt till det, och många är de metoder som jag

har testat under 25-30 år, för att finna vägar till bättre hälsa.

Sedan några år tillbaka har jag till och ifrån använt terapeutiska doser av preparat som Pekka Nylund

på IMS Egenvårdspoolen har kommit fram till sedan han och kollegan har gjort analyser på mitt torkade blod

som har haft skador som är typiska för just den grupp av personer som har samma problem som jag.

Pekka har en pypotes som han arbetar med, nämligen att problemen är kopplade till den koppar som

finns i amalgamfyllningarna.
Jag har därför till och från testat genom tungmetallstest och morgonurin.
Till att börja med kom det kvicksilver, och därefter har det varit skiftande, men alldrig så klar

som i förra veckan då min kropp med all sin tydlighet börjar släppa ut koppar.

Det framgår av bilderna nedan; först nästan lila och sedan efter cirka en halvtimme, den kopparröda färgen.

Tjoho!!! Ut med skiten.........och nu verkar min kropp kunna släppa ifrån sej.

Jobba på, jobba på mina inre organ!!!!   


   

Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2012 10:43

Det har enligt vad jag har kunnat se, dar med klar himmel, inte sprayats med kemikalier här i min trakt sedan mitten av februari. Däremot i fredags var det full fart. Nu drogs det även linjer som gick i kors, vilket jag aldrig tidigare har sett här. Även parallella linjer drogs det. Och när jag var ute med hunden kunde jag se att nya plan lade linjer alldelse under de streck som fanns sedan tidigare.

Det var helt klart väder när jag vaknade, men efter en stund var halva himlen täckt med moln. Mitt på dan hade molnen flyttat sej då det blåste storm.

Huvudvärk  och tungmetallssmak i munnen.

Bildbevis  - nedan:

         

Av Ann-Christin Tjernström - 20 mars 2012 10:26

Vid några tillfällen har jag valt att läggt ut information om hur man med flygplan lägger ut gifter i luften i svenskt luftrum utan att myndigheter eller annat reagerar, informerar eller erkänner vad om är på gång.


Den person som är den som mest aggressivt har belyst detta, skrivit en blogg, öppnat grupper, samt tagit massor av kontakter, utsattes helt nyligen av nedstående. Nu är bloggen nedstängd och informationen mindre tillgänglig att ta del av.
Jag är inte förvånad! Jag har sett och förstått att demokratin i vårt land är mera en sken än en verklighet.


Så här gick det för den som så tydligt "vädrade" och informerade under en tid:


Jag kan säga till er här i gruppen vad som hände sent i går eftermiddag, det behöver inte vara en hemlighet.

Jag körde ett par mil till affären för att handla, jag brukar vara skärpt av mig, men hade väl huvudet fullt av tankar med tanke på dom 2 senaste "märkliga" och ovanliga incidenter som skett, vilka gjorde mig orolig.

När jag kom ut ur matbutiken (mkt folk o bilar) och satte jag mig i bilen, så gick jag igenom inköpskvittot (vilket jag brukar), när jag ser 2 personer närmar sig min bil av alla på parkeringen, jag ser i ytterspeglarna att dom tar varsin sida om bilen.
... 
Både dörren min sida (förarsidan) och passagerardörren öppnas samtidigt, jag hajar till, blir både överraskad och snopen.

Den man som står min sida säger "Hej Michael ! Är du ute och åker idag " jag frågar vilka dom är och vad dom vill...då svarar mannen som stoppat in huvudet passagerarsidan..."det behöver du inte bry dig om ser du, utan nu ska du lyssna på vad vi har att säga till dig"....

Mannen som står min sida säger "förstår du vad saken gäller ?...nej svarar jag det vet jag inte...är ni poliser eller vad är detta ?

Mannen min sida tittar på mig och säger "har du sett några flygplan idag ..Michael ? Du förstår att ibland ska man inte så att säga....vad heter det nu... Den andre mannen fyller i "lägga sin näsa för mycket i blöt"

Mannen min sida säger "all denna energi du har lägg den på att ta hand om dig själv och din familj istället, du vet vissa saker ska man låta vara"....Sedan säger den andre mannen..."Du förstår nog vad vi menar..du får ha det bra och sköta om dig nu"

Sedan slår dom igen dörrarna och går iväg bakom bilen...jag är naturligtvis chockad...dom kan ha varit runt 45-50 av ngt över medelängd och propert klädda, när jag finner mig efter någon minut går jag ur bilen och tittar runt på parkeringen en lång stund men jag kan inte se ett spår av dom någonstans.

Jag tog det direkt som en uppmaning till mig, riktigt obehagligt...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards