corneliasrum

Alla inlägg under oktober 2018

Av Ann-Christin Tjernström - 6 oktober 2018 16:53

"Hela dig expot" startade idag lördag den 6/10 och fortsätter även i morrn söndag 7/10.

Lördagens första föredrag hölls av Elaine Callicoat, där hon demonstrerade hur en Art Neuro behandling går till.
Hon driver företaget Din inre resa i Junsele, där jag har varit för behandling ett antal ggr.

Som testperson fanns idag en av uställarna.

   

Elaine börjar med att se hur hållningen ser ut.

   

Uppenbart var testpersonen sned och på bänken kontrollerades benlängden/benlängdsförskjutningen.

   
En förskjutning med cirka 3 cm korrigerades till lika efter behandlingen.

   
Publiken gavs möjlighet att känna hur musklerna kändes.

   

Efter föedraget förflyttade sig Elaine till stora salen för att fortsätta att behandla. Provbehandlingar gjordes under lördagen och kommer även att hållas under söndagen.

Nu blev det min tur. Då jag ändå var på plats ville jag gärna veta hur de tidigare behandlingarna har hållit samt om min egen träning här hemma har givit ngt resultat.

Det är många bilder och de visar med tydlighet hur snabbt Elaine förflyttar sig mellan olika punkter på kroppen samt hur hon under tiden muskeltester genom att klienten lyfter benet mot rumpan medan Elaine känner av muskelstyrkan i benet.

Det blir många bilder av rumpan i olika poser:
                           

På den sista bilder känner Elaine på min psoasmuskel som till att börja med var ytterst spänd och värkte genom ljumskar, ryggen och ut i benen.
Min enträgna träning i sängen varje dag.....som en del av min morgonyoga, har givit goda resultat. Jippiiii, där ser man att eget ansvar är väsentligt om man skall nå något mål med sin hälsa. 

Bokningslistan för dagens provbehandlingar blev snabbt full.
Här den sista behandlingen som jag kunde fånga på bild.

Lite mosig efter dagens behandling men samtidigt så tacksam och lycklig över de resultat som behandlingarna samt min egen träning och healing hemma här har givit. 

Tack!   




Av Ann-Christin Tjernström - 3 oktober 2018 00:43

I lördagss hölls för 3:je ggn kulturnatt i Ytterlännäs kyrka och den här ggn var jag med.
Vi var 3 körer som inledde och jag sjunger fn i 2 av dem, Ytterlännäs och Bjärtrå.

Kulturnatten räckte från 18.00-24.00 Den inleddes med körerna. Därefter spelade och sjöng Kramfors kammarensemble.
Magnus Engqvist, Titti och Erling , Nylands Järn, Håkan Dahlén, Terese Antonsson, Göran Rullander och Jean Ronald LaFond.

Här kommer bilder från natten:

                             
Fantastisk kväll/natt blev det.
Nästa ggn hoppas jag att du finns med i publiken.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards