corneliasrum

Alla inlägg under april 2020

Av Ann-Christin Tjernström - 1 april 2020 10:43

I en värld där allt har ställts på ända är det lätt att förlora tron. Ja, vilken tro?
Begreppt kan ha stor bredd....För mej är tron  en framtid som skymtar bakom det mindre ljusa som vi befinner oss i just nu, en tid när livet ställts på ända och världen håller på att rämna runtom oss på många sätt.

Jag väljer att tro på att vi inom kort kommer ut på den andra sidan med en erfarenhet och ödmjukhet inför livet som vi sannolikt saknade tidigare. Att girighet, själviskhet och det stora egot, blir ett minne blott. 


Jag vägrar att sköljas med i rädslan och paniken och försöker andas när känslan vill ta över....eller så ventilerar jag mina tankar med en av de mest viktiga i mitt liv.   En person som jag kan dela orden med och som även kan ge mej perspektiv på mina egna tankar....tack för Dej!    Tack även för min familj och vänner som jag delar tankar och lösningar med när det "stormar" värre än tidigare i mitt liv.  

Jag tror på en framtid, där jag har lärt mej så mycket som jag aldrig hade anat att jag skulle få  lära och ta del av.
Jag har tillförsikt även om det svajar emellanåt och en varm och trygg hand får mej på rätt köl igen.

Jag tror också på kärlek mellan människor. En omtanke och en gärning viktigare än någonsin.   

"Tro, jag vill känna tro...", första raderna i Marie Fredrikssons vackra låt.
Vi sjunger den i min kör och vi sjöng den i en kyrka precis innan vi bestämde oss för att göra ett uppehåll i övningarna.
Vi hade planerat en konsert i början av maj och där skulle den här låten finnas med. Nu har vi skjutit fram den.
Just nu finns låten hos mej som en "öronmask"....nästan omöjlig att värja mej för.
Nu när jag också kan texten, sjunger jag den för mej själv i min delvis självvalda karantän.
Jag upplever att det är bra att ha en text som denna att repetera i tider som dessa, och det blir som ett mantra och förhoppningsvis en självuppfyllande känsla hos mej....att hålla fast vid min tro....oavsett vad den är.

Varm kram till Dej!   

Här kommer den:

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards