corneliasrum

Alla inlägg under september 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 30 september 2013 19:58

Jag har tidigare publicerat det fynd som jag har gjort efter att ha genomgått två leverrensningar av det 

mera "abrupta" slaget. 

Mer om detta går att läsa under kategorin Hälsotips.

Sedan snart fyra veckor bakåt i tiden, har jag så ägnat mej åt att göra den lite mera stillsammare eller lättsammare varianten. Den som man gör över en längre tid - ungefär en månad.

Nu på torsdag den 3/10  har jag hållit på under precis fyra veckor.

Den lindrigare varianten av leverrensning går till så här. Finns även i samlat material i tidigare inlägg.

På fastande mage på morgonen:
1-2 msk olivollja ( Jag tar 1 msk då jag lätt bli illamående av olja, vilket förstås är tecken på lite leverproblem)
1 pressad citon ( Jag har övergått till flaska, men välj då en utan konserveringsmedel)
1 glas vatten

Mixa/blanda och drick före måltid.

Man kan även dela upp mängden vätska på 3 ggr och tas då före varje måltid.

Jag har tagit allt på en gång på fastande mage.

Lite av rutin har det även blivit att jag kokar upp min chaga-dryck som vanligt.
Men nu lägger jag även i några slantar med färsk ingefära och cirka 1 tsk kardemummafrön.
Detta får koka upp och dra en stund.

Jag slår sedan upp drycken i en temugg och blandar i 1 tsk raw cacao, och när det har svalnat en smula 1 tsk honung.

Jag dricker sedan drycken ett par ggr på fm och känner att morgonhungerna håller sej borta, lite av periodisk fasta har jag märkt. 

Jag känner mej lätt och magen får vila. Frukosten blir sedan vid 10-11 tiden och det känns bra.

Rekommenderar varmt och funderar själv på att fortsätta lite längre än de fyra veckor jag först hade tänkt mej.

Av Ann-Christin Tjernström - 30 september 2013 19:44

Jag kom precis hem efter att varit med min son och bytt ut stereo i min bil.
På vägen hem lyssnade jag på IL DIVO.

Om det där herrarna skulle gå att få önska sej, skulle de stå högst på min önskelista.
Att de dessutom emellanåt även har besök av Celine Dion skulle göra mitt liv ett underverk.

Jag delar därför den här låten med dessa fantastiska musiker.

"I belive in you"!

Går ej att motstå att sjunga med! 

Av Ann-Christin Tjernström - 30 september 2013 19:25

För ett antal år sedan såg jag ett program på TV om djur som mådde mindre bra och hur en person som kunde "tala" med djur förmedlade till sina ägare varför de mådde som de mådde.

Speciellt en katt kommer jag så väl ihåg, kanske för att jag själv har haft katter runtomkring mej under mest hela mitt liv.

Den katten mådde så dåligt och berättade att hon inte längre hade någon uppgift, något jobb.
Resaurangen dit hon tidigare hade gått varje morgon och satt sej vid entrén för att hälsa besökarna välkomna, hade brunnit ner, och nu hade katten inte längre något jobb att gå till, någon livsuppgift.

Jag väljer därför att publicera ännu fler bilder på den uppgift som jag misstänker att min katt Cia har.

Jag har under många år själv hållit på med healing lite sporadiskt, men nu hoppas jag kunna hålla på lite mera regelbundet. Cia har vid många tillfällen sett till att hålla sej på plats och där hon har fått lov har hon lagt sej eller gjort något med den som skall behandlas.

Den här ggn kom hon inspringade genom kattluckan samtidigt som bilen kom in på gården.

Kvinnan på britsen frågade efter henne men då hon hade varit ute var hon hungrig och hade stannat till vid matskålarna för en stund. Därefter gjorde hon en lov, som för att känna in, och gick ut igen, men för att återvända. 
Hon hoppade upp på kvinnan och började sitt arbete.   

Hon gick från huvudet och rakt på kvinnans mage och började sedan att trampa frenetiskt.
Kvinnan lider av förstoppning och Cia satte genast igång med att trampa på den plats på tarmen där
kvinnan förnimmer sin förstoppning.

     

Efter en stunds intensivt trampande och fortsatt helande behandling av mej, lade sej så Cia till rätta på kvinnans mage. 

     

Där på magen låg hon sedan under en ganska lång stund, för att sedan kliva upp och hoppa ner.
Hon brukar bara stiga upp "så där" utan vidare och gå sin väg!

Healing och helande energier är alltid spännande och häpnadsväckande, och lika förvånad blir jag

när någon form av "Hallelujamoment" uppstår. 
....att Cia så väl vet var hon skall lägga sin insats är väl ett "Hallelujamoment" om något! 

Vi säger tack till Universum och lilla Cia!   

Av Ann-Christin Tjernström - 29 september 2013 18:01

Idag gick så Bjärtrå höstmarknad av stapeln. Såväl utomhus som inomhus hade ett antal utställare sällat sej.
Jetprodukter och hambakt, örter, perenner, odlat, rökt och hantverkat.

Jag var där med mina stick- och virkalster samt chagan förstås.

Mitt på dan hölls en modevisning av tillverkade kläder företrädesvis från platsen. Damer från bygden och två utsocknes stod för modellandet.

Ja så här såg det ut!   

 

Sista varven på en lila poncho och Cia som övervakar.

                        

Av Ann-Christin Tjernström - 29 september 2013 17:56

Det sprider sej i min umgängeskrets om chagans undergörande effekt. Härligt tänker jag då jag önskar att

de människor som jag möter skall kunna få ta del av dess läkande och helande effekt.

De här små chagorna har min frissa tipsat mej om.

Då jag upplever att björken skall få må bra av att bli av med denna parasit sågar jag ner dem direkt och gör ordning itll att dela med mej och sälja till dem som kommer i min väg.

För nya besökare kan man läsa mer om chagan under kategorin med samma namn.

Så här såg de små exemplaren ut:


     

...och så här mycket blev det före torkning. Cirka 1 kg skatt.
 

Av Ann-Christin Tjernström - 29 september 2013 17:50

I flygande fläng är det nu alltid, när Amber och Bänny träffas.

Den här gången samlades vi på åkern här hemma. Jag hade tagit med de jättebra bollarna som man kan köpa billigt på BILTEMA, knappt 15 kr.

De är av gummi med små piggar och ingjutet i bollen sitter ett lite tjockare snöre med en ögla på.
Det har nu blivit Ambers favoritleksak. Förutom att hon kan rusa efter bollen då den kastas, leker hon även glatt med den själv. Hon håller i ögglan och hoppar omkring medan bollen slänger runt henne. Jättekul tycker hon, och kan roa sej länge med den.
Att träna sök med den är även jättebra.

Tillsammans med Bänny blev det såväl; rusher som dragkamp och även en massa sök.

Kul har de "busfröna" hur som helst!   

   

Av Ann-Christin Tjernström - 29 september 2013 17:44

Min gamla mamma Ingrid älskar fotografier. 
Hon sitter ofta försjunken i album och drömmer sig bort.

De här bilderna på mej och min dotter, fanns i ett litet album.

Bilderna är tagna vid en släktträff i Resele, Sollefteå kommun. Min mormor hade sina rötter där och det var min mammas kusiner som hade anordnat träffen. 

Med i programmet fanns ett inslag med min dotter och jag. Min dotter var precis 5 år fyllda och hon sjöng visor ur Majas Alfabetsvisor som vi hade på CD-skiva och som hon verkligen älskade att sjunga. Jag, kompade.

Året var 1994. Åren rinner iväg......   

( Jag har fotat av bilderna, därav den dåliga kvaliteten.)


   

Av Ann-Christin Tjernström - 20 september 2013 17:50

Jag har många katter i mitt hushåll, just nu fem olika personligheter.

Många vittnar om katters helande förmågor. Idag har jag åter fått bekräftat att min Cia
vill hjälpa till med healing.

Ytterst intensivt är hon i den här bilderna där hon med sin kraft trampar omkring på en kvinnas bröst och mage för att sedan lägga sej ner för att fortsätta i liggande ställning.
Bildernas suddighet har sin grund i att katten jobbar frenetiskt på med sina fötter och ben - gulligt eller hur?   

När hon var klar hoppade hon ner och försvann.

                   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards