corneliasrum

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 28 oktober 2012 18:08

Jag hade inte tänkt att inläggen skulle fortsätta att bli så täta. När så fötterna hade släppt ifrån sej en massa och börjat bli ganska normala igen, så även  händerna. hade jag väntat mej en lite mer otydlig rekation. Så är nu inte fallet.
Jag har sedan 80-telat sysslat med alla former av avgiftningskurer. Fasta och att späka sej med råkostkurer var metoder som var populära på sen tiden och jag praktiserade fastor väldigt ofta. Så snart jag fick en förkylning fastade jag bort den osv.
Andra kurer som jag har testat har varit oändliga. Många, många besök hos olika naturläkare och även andra kontakter via telefon eller telepatiskt.
Jag har testat en del av Hulda Clarks metoder genom Tommy Wiberg och alger genom Alg-Börje. Oljor via Kjell Westerberg och Ole Pluppar. Produkter genom Martin Carelius. Blodanalyser genom Per-Arne Öckermann och Alocost. Senast, blodanalyser genom Pekka Nylund och IMS-Egenvårspoolen. Amegas zeropointladdade produkter, vilka jag även här har skrivit anteckningar kring under kategorin Amega.
Kosttillskott, kosttillskot och åter kosttillskot.....


I zervital-kuren ingår inga preparat som man skall ta in via munnen förutom vissa födoämnen och kosttillskott för att återställa balansen som svampinfektionen har medfört.
Kosten däremot som skall svält och utrota svampinfektinen är inte alltför olika kost som jag har testat under årens lopp, till och ifrån.
Det som skiljer är att behandligen sker genom fötterna. Aqua-Detox har jag testat men inte fotbad men preparat som skall dra in i huden och driva ut den vägen.
Jag upplever det som att preparat genom fötterna är det som ger andra symptom än annars.


En sak som har följt mej sedan våren 2000 är smärtor i buken och genom ryggen. Massor av udnersökningar har gjorts t o m en laparoskopi. När livmoderna avlägsnade för ett antal år sedan pga ett fosterstort myom. avtog en del av smärtorna. Nu sedan jag började med fotbaden har smärtorna återkommit.  Det tar emellanåt i så att jag mår illa. Jag har tidigare varit ganska säker på att smärtorna har haft med tungmeteller lagrade i njurarna att göra, nu inser jag att smärtorna sannolikt även kan ha ett samband med svampinfektion, för varför skulle jag annars få så  ont i det området då jag sitter med fot- och handbad.


Igår värkte t o m lymfkörtlarna under ena armen . Igårkväll var jag helt väck och natten var märklig. Det kliade nästan överallt och kroppen var i uppror. Vid kulan på vänstra foten där ett angrepp knappt syns nu, värkte det rakt in i benet, och detta ordenlitg. Köttet i båda händern kliade samt stora delar av fötterna.


På natten mådde jag dåligt men orkade varken kliva upp för att gå på toan eller för att dricka vatten. Jag låg som i någon form av dvala - varken sov eller var vaken. För mej ovanliga symptom vid avgifning.
Herxheimers - som jag skrev om tidigare??? Symptom som uppstår när candidasvamp dör - förgifning.


Dricka vatten i ganska stor mängd. 2 l/dag, rekommenderas och det är inga som helst problem, då jag blir ordentigt törstig, och ett glas vid sängen får bli en vana inser jag nu. Jag tog bort den basande bikarbonaten och vitlöks-/citronblandningan för att se om det var det som drev på, men så var inte fallet. Rektionen kom även utan dem. Hjärtat slår även hårt under nattetid vilket jag har lärt mej är en markering på att levern har ett styvt jobb.


Min kropp brukar alltid svara snabbt och markant. Nu känns det "markant", viket förstås även visar effekt på behandlingen.

Jag tog en "tåbild" i morse som visar var ringormsangreppet sitter. I verkligheten är färgen nästan osynling, men där är på den platsen som det värkte så inne i benet i foten igårkväll, trots att det knappt syns något alls utanpå.
Jag har ju även infernalisk klåda i båda fötterna även där inga angrepp har varit synliga.


Märkligt det där med svamp? Går nästan inte med ögat att registera men finns där och stör så intensivt längre ner i vävnanderna. Nu skall i alla fall mina fötter blir "hela" - såväl utanpå som inuti.


Bilden visar en fot som är mera röd än i verkligheten.....och ni som har sett de första bilderna, måse väl medge att mina fötter nu verkligen ser snygga ut.
Tack för att du besöker mej läser.....välkommen åter!   


 
"Syns inte - men känns ändå"!!!!!!


Läs mer på: www.zervital.se   eller på den här sidan under kategorin zervital


Av Ann-Christin Tjernström - 28 oktober 2012 13:38

-10 grader - burr!!
Jag har kommit till den tid på året då jag mest "eldar,eldar - bär ved"!
Kylan kom väldigt överraskande och mycket av höstgörat, som har legat efter pga regn, har nu blivit mer än akut.
Jag vittnar om att det är fler än jag som inte ens har hunnit undan med utemöblerna. Jag har förvisso förberett men för att få dem under takåsarna i uthuset, behövs en person som är längre och som har större kraft i sina armar än vad jag har. Därför ligger de nu tvättade och färdiga med ett lager snö över.


Jag försöker att skapa rutiner. Nu när eldandet är igång och huset känns utkylt på morgonen, brukar jag göra en brasa och sedan mediterar jag en stund till dess att värmen har börjat sprida sej. Det blev för mej en vana tidigare vintrar och som jag sannolikt kan ta fasta på igen nu när vintern är här på allvar.


En annan rutin som jag försöker skapa är att göra ett kort yogapass varje dag. Jag har nu hållit på tio dar i rad och då hoppas jag att jag snart har skapat mej en vana. Sjutton dar sägs det och då är jag på god väg tänker jag.
Jag använder Mailn Berghagens mjukyoga som början och fortsätter sedan med solhälsninge. Solhälsnigne nförösker jag göra i sin hela längd två gånger, och med tio andetag för varje gång jag står i ställningen hundern. Det blir sammantaget cirka en halvtimme och det får jag vara nöjd med.


Min tredje rutin är promenaderna med Nienka. De brukar blir två varje dag och däremellan kortisar för rastning.
Fyra till sex kilometer går vi minst och ibland upp till åtta kilometer. Jag tycker mej se att muskulaturen i benen ökar.
Jag ser också hur mycket smidigare jag blir om jag får till en del yogaövningar hemma mellan passen i yogaklassen varje vecka.


Nu tillbaka till promenadrutienrna.
När vi kom ut på vägen i morse var det ytterst vackert. Hala landskapet var frostigt och solen hade precis gått upp.
Det låg ett ljusblått ljus över landskapet och jag sprang tillbaka in för att hämta kameran. Jag ville gärna visa er hur vacker jag bor. Vi gick ner till tjärnen där isen under natten har börjat lägga sej.


Här komer morgonens skörd av vinterbilder så här idag nrä vi går över till "vintertid"!


         

Den vackra tallen i vinterskrud. Den tall som det växer så vackra lavar på.


   


Förundersamt är hur Nienka allt mer energiskt sätter nosen i backen då det ligger ett tunt snölager på backen.
Undrar just varför?????


             

Så "in i vassen" vackert - eller hur????


Av Ann-Christin Tjernström - 27 oktober 2012 20:38

Jag har lagt ut en hel del info om chemtrails här. Chemtrails är kemikaliska strimmor som läggs ut av flygplan och som breder ut sej på himlen i sidled och så småningom täcker hela himlen och helst solen. Chemtraisen innehåller, strontium, aluminium, barium,uran, arsenik etc. Läs mer om chemtrais bland mina kategorier. Det har tagits regnvattenprover i Skåne, som visar allt för höga halter av ovanstående gifter.


Idag såg jag så ett flygplan som dök upp vid horisonten. Rusade iväg efter kemarna. Men i takt med att flygplanet förde sej, avtog alltås "svansen", som i det här fallet är kondens, i takt med att planet för sej framåt.
Det är alltför sällan som man ser flygplan som korsar himlen utan att lägga ut chemtrails.


Jag blev så glad när jag såg det här planet, och är även så glad över att ha kunnat se en klarblå himmel hela dan.


Jag önskar att jag hade kunnat filma samtidigt osm jag tog bilderna, men hoppas ändå att det skall synas väl att detta är contrails, ej att förväxla med chemtrails.


                       



Av Ann-Christin Tjernström - 27 oktober 2012 20:22

- 5 grader och högt i tak. Det kändes därför viktigt att ta en dagstur till torpet för att titta till för sannalikt sista gången innan vintern tar över för flera månader.
Det blev en tidigt vinter i år och med allt regn som har varit har det känts mindre trevligt att vistas utomhus. Idag blev det sååååå fint!

Jag läggar in några bilder på omgivningen ......och jus när jag skulle ta min medhavda soppa och riskakor, såg jag ett flygplan som dök upp alldelses vid horisonten. Det lämnade efter sej en svans som försvann i samma takt som flygplanet, nämligen contrails, inte att förväxla med chemtrals som lägger ut linjer som sedan sprider sej i sidled och så småningom bildar konstgjorda moln. Den här kondensen försvann i takt med planet - härligt att få se, och mot en helt molnfri himmel dessutom.

På vägen hem togs vägen längs Valasjön och där var det, som alltid väldigt vackert. Jag stannade två ggr för att föreviga dej jag fann bedårande för ögonbicket. När jag så stod där och tittade på vyn genom kameralinsen, hörde jag något som kluckade väldigt nära. Jag tittade ner i det svart och kalla vattnet, och alldeles bredvid vägen, nerer vid vattnet växte en buske som bar is på en del grenar. Alldeles nära, en sten som stack upp ur vattnet. Det blev ett rofyllt kluckande när vattnet slog mot steten.


                     



Av Ann-Christin Tjernström - 27 oktober 2012 07:17

Tidig morgon dag 20 i min zervitalkur.
Vill du följa mej, läs mer under kategorin zervital eller på www.zervital.se

Anledningen till att min dagbok skriv så här tidigt är att jag vill dela nattens och morgonens reaktioner.

Tidigare veckan har jag tagit av citron-/vitlökskuren dagligen samt testat med bikarbonat under två dar.
Gårdagsnattens kraftiga reaktioner gjorde att jag igår avstod.
Jag ville vad som var orsak och verkan av det jag håller på med.

Lite lugnare var det dock, men inte så markant som jag hade tänkt mej.
Klådan väckte mej. Milda makter hur den här infektionen har invaderat min kropp trots att

den endast har visat sej på fötterna där en har flyttat sej, och på en hand. Nu kliar hela fötterna och händerna. Inser att det ligger latent. Undrar just hur det här skulle sluta om jag inte, som nu, har tagit itu med dem.

Jag förstår att jag har kommit till en annan nivå i utrensningen och svältandet av infektioner som spridit sej i min kropp. Det spänner och drar i buken i höjd med urinvägarna men även där mitt stora bikinisnitt ligger.
Kinderna fortsätter att värka och jag känner mej tjock i näsan. Lite ont i halsen också.
T o m lymfan under en arm värker nu. Det bränner också i underbenen som vid fibromyalgi.
Det blev alltså reaktioner även om jag avstod bikarbonaten igår och vitlök-/citronblandningen.

Bikarbonat är ett starkt basande preparat och jag hör att alltfler använder det i sin vardag.
Jag städar bl a badrummet med bikarbonat som jag har i en sprutflaska, och tänk jag tycker att det blir mindre

kladdigt på väggarna i duschen då det inte kan växa sej fast något i en basisk miljö.

En skål med bikarbonat står på köksbordet så att även andra kan börja dagen med en tesked i ett glas vatten.
Fotbad är även att rekommendera: 1 msk i 5 liter vatten och inte tala om att bada hela kroppen, vilket jag inte har testat ännu. Tvättat håret har jag gjort; ½ glas vatten och 1 tsk bikarbonat, gnuggas in i hårbotten. Jag har testat och håret blev mindre mjukt - lite strävare och mera formbart. Har hört någonstans att man skall skölja med äppelcider vilket jag inte har provat ännu.

Jag planerar att införskaffa boken:"Den fantastiska bikarbonaten", men hittade bara en version på engelska på adLibris. Jag fortsätter att leta. Lenar gör jag också efter en riktigt stor förpackning.

Svampar kan inte överleva i basisk miljö och på senare tid har jag läst en del om svampars bakgrund till cancer och även hur man kan bota cancer med hjälp av bikarbonat. I sista numret av 2000-Talets Vetenskap finns flera intressanta artiklar om cancer, svamp och zervital. Bl a skrivs om Tullio Simoncinis verksamma kurer mot cancer , vilket han tyvärr har blivit straffad för. Så kan det gå om en enkel och billig lösning kan vara en metod för att bota en svår sjukdom. Läkemedelsindustrin ser inte med blida ögon på lösningar som ej gagnar dem.

Svampinfektioner som Candida har jag också läst kan vara bakomliggande orsak till cancer, så även fotsvamp. I Istvans Vigs information man kan även läsa att alla de fall där de har mött cancersjuka patiener har alla haft svampangrepp på kroppen.

Jag har av en god vän erhållit ett recept med bikarbonat som kan göra att cancertumörer minskar i storlek. Ett basiskt koncept givetvis:

Det viktiga i det här konceptet är att det blir en kemisk förening, ej blandning, då avtar effekten.
Ingredienserna är:


6 tsk lönnsirap

3 tks bikarbonat.

Detta värms upp till 50 grader.
Under tiden rör man, gärna med en termometer så att man ser när det är klart.
Om temperaturen understiger 50 grader blir det en blandning och funktionen försvinner.
Föreningen håller i cirka 3 dar, och när den börjar dela på sej har det återgått till en blandning

och funktionen avtar.


Denna kemiska förening tas under tre dar; 1 tsk 3 ggr/dag, morgon, middag och kväll.
Därefter tillverkas en ny dos, som intas morgon och kväll.


Cancerceller lever av socker och med ett pH på 8.3 kan cellerna inte överleva.


Enligt uppgift skall man redan efter en dag kunna skönja en skillnad.

En god vän till mej som genomför zervtitalkuren parallellt med mej, har redan bestämt sej för att göra kuren enligt ovan, sannolikt även jag inom en snar framtid.

Igår beställde jag fler flaskor med fotbad, då jag inser att det här kommer att ta sin tid, åtminstone 3-4 månader enligt Istvan Vig. Fler fjällningar är även att vänta.

Jag har blivit abrupt medveten om med vilka infektioner som min kropp har dragits med under stor del av mitt liv, och när de nu syns på huden är hela kroppen infekterad. Det inser jag även själv nu när jag kan registrera reaktioner som blir av kuren och av dieten.

Jag vill inte ens tänka på vad denna invastion av svampinfektion i min kropp skulle kunna leda till om jag inte har blivit medveten och påbörjat den här utrensning. Många av dem som läser här  kan anse den besvärlig att genomföra. Nu är det så att jag har testat massor av utrensnings- och avgiftningskurer under årens lopp och ingen av dem har passerat obemärkt förbi. Alltid en massa reaktioner som har visat på markanta obalanser i kroppen.

Vi har en kall morgon, -5 grader, och medan jag har suttit här på bloggen har vedpannan blivit varm och det är dax för ett kort yogapass och en snabbis med hunden. En kortis till torpet för att titta till en sista gång står också på agendan. Vintern kom snabbt i år, och jag har inte riktigt hunnit med känns det som.
När våren kommer hoppas jag vara fri från svampinfektioner och den möda som den här kuren gör, kommer sannolikt att ha givit verkan.
Jag ser fram emot en vår med större energi då det som hittills har växt och parasiterat i min kropp då har svultits ut eller "utrotats" som Istvan Vig uttrycker det!   



Av Ann-Christin Tjernström - 26 oktober 2012 12:44

Idag passerar så den nittonde dagen i min zervitalkur. Jag har precis också genomfört mitt tionde fotbad och till kvällen blir det händerna. Det tryter med vätska i badet och försöker få mej ett telefonsamtal med Istvan Vig nu i e m.
För nya läsare genomför jag en kur som skall ta död på svampinfektion på mina fötter och en hand samt den infektion som växer inuti mej då  jag har fått angrepp på utsidan av huden. Infektion som i förlängningen kan leda till allvarliga sjukdomstillstånd.
Läs mer på www.zervital.se och vill du se mer av mina fötter och erfarenheter läs under katetorin zervital.



Under två dar har jag även tagit en tesked bikarbonat i ett glas vatten för att påskynda kroppen att bli basiskt. Provet jag tog häromdan visar på kraftig förurning. Jag vet nu inte om det är det som göra att jag får kraftiga utrensningsreaktioner tidigt på morgonen då levern är som mest akitv, mellan 3 och 5 sommartid och 2 och 4 vintertid.
Jag kände mej väldigt dålig och trodde aldrig jag skulle orka kliva upp för att väcka sonen som skall åka med buss tidigt till skolan. Att tänkan sej ta en promenad med hunden kändes även det mer än jobbigt.


Jag har också tagit en matsked dagligen av den starka vitlöks- och citronblandningen. Kände mej mera illamående då jag hade påbörjat den, vilken skall hjälpa till med lösa upp plack i tarmen, vill inte tänka mej hur mycket som ligger lagrat där.


Under två tidiga morgnar har jag nu vaknat och varit alldeles het och det har kliat överallt där jag kan tänkas mej ha svampinfektion men även på andra ställen där den inte har brutit ut som inuti mina händer.
I natt var det värre än i går natt. Hjärtat slog också markant vilket kan vara en indikation på att levern jobbar hårt. Stödjer upp den med bl a mariatistel. Hettan och frossan avlöste varandra nu i natt. 
Det värkte i magen och i ljumskar och genom ryggen. 
Jag hade även kraftiga förkylningssymptom, mest värkte det i bihålorna i kinderna.


Jag läste igår på nätet att candida kan ge bl a förkylningssymptom.

Candida försöker städa undan gifter som vi på kostgjord väg har fått i oss; genom föroreninger i luften/vattnet, tillsatser i maten, bekämpningsmedel,tungmetaller, antibiotika, syntetiska hormoner, läkemedel osv.
Candidan omvandlas då till en aggressiv form som kan penetrera tarmväggarna och ta sig ut i blodomloppet. När candida kommer ut i blodomlopppet kallas den Candidiasis. Väl ute i blodomloppet kan Candida släppta ut sin toxiner i kroppen. Candida är egentligen en vän som normalt lever i harmoni med andra mikroorganismer i kroppen. När Candida börjar ge besvär hjäper den också oss att se att det är något som inte står rätt till i kroppen.


Jag inser att jag har blivit utsatt för det mesta som har rabblats upp ovan, och är också markant amalgamförgiftad sedan barnsben. De reaktioner som jag nu har haft under nattetid tänker jag; tyder på att Candidan håller på att dö.
Först och främst känner jag väl igen symptomen i ansiktet där jag tror mig har amalgamrester lagrade, kanske t o  m inbäddade i Candidasvamp som kan kapsla in gifter har jag förstått. Det känns som att det är det som håller på att hända. När så Candidasvampen dör ger den ifrån sig gifter och det kan bli jobbigt för kroppen att klara av.
Jag har vidtalet en god vän som benämnder fenomenet; Herxheimers reaktions. Alltså ett förgiftningssymptom uppkommet av att Candidasvamp dör och skall ut ur kroppen. Det känns som att det saknas ände på hur mycket "skit" som jag har och har haft lagrat i kroppen.


Jag lade mej en stund när bussen hade passerat och gav mej själv en energibehandling, därefter kunde jag mobiliera lite energi för att hunden skulle få sitt. Det blev drygt två kilometer.




Fötterna är den här fredagen ganska fina, till skillnad från de bilder som jag publicerade för två veckor sedan.
Jag väntar mej att de skall börja fjälla igen, men inget ännu.


Händerna är också som de ska. Det kliar inuti handloven där jag hade ett svampangrepp och jag förstår att det fortfarande finns infektion inuti handen.


Det sista ringormsangreppet på foten syns knappt, men bränner ganska ordentligt. Det som sitter på sidan på vänstra stortån och vid sidan vid forknölen.


       


Jag kan säga att mitt tålamod prövas. Det är lång tid att sitta stilla 45-60 minuter. 
Idag stickade jag klart ett pannband som sonens sambo har önskat sig. Hann precis får det klart när tiden var ute. Det känns bra att ha något att sätta händerna i för att få tiden att gå lite snabbare. Värre är det när jag skall sitta med händerna lika länge.....


 


Ett litet mattips för att underlätta:


Jag brukar göra råkostfat. I helgen hade jag rivit massor av morötter och kålrot samt en vitkålssallad där jag bytte ut vinägern mot citron.
Då jag inte ville slänga det som blev över, fräste jag upp det tillsammans lök och smör i en kastrull. Kryddade med kummin samt en halv matsked vegetarisk buljongpaste. Det blev sedan delar av en måltid för mig för två dar.


Idag är det också dax att göra en ny vitlöks och citronkur. Men istället för att ta 30 vitlöksklyftor och  5 citroner, dividerar jag nu med 5 och det blir därför endast 6 vitlöksklyftor och 1 citorn. Detta skall så mixas till ett skum och sedan blandas i vatten. Jag får dela 1 liter med 5 också, alltså 2 dl.
Det blir mera hanterbart och då jag själv endast tar 1 msk/dag blir blandningen lite vär stor.
1/3 dl/dag för att avlägsna plack ur tarmen.


Jag fortsätter att försöka få rutiner på mitt yogande och har faktiskt lyckats.
En halvtimme dagligen känns bra i min kropp.


Det snöar utanför mitt fönster och vintern verkar nu ta alltmer fäste.


Jag tillönskar dej en trevlig helg och tackar dej för att du besöker och följer med på min renande resa!   


Vi ses igen!!!


Av Ann-Christin Tjernström - 23 oktober 2012 17:08

Jag har nu tagit mej igenom första halvan av fotbadskuren där jag även badar mina händer.
För nya läsare gör jag en zervital-kur pga svampinfektion. För mer info:www.zervital.se eller under zervital här på min blogg där jag försöker dokumentera med jämna mellanrum.


Mina händer och fötter är just nu "fjällfria". Låter nästan som fjällfil. Jag är len och mjuk om händer och fötter, men inser att det när som helst kan börja släppa skinn och fjällningen är igång igen. Vanligtvis tjällar man i minst två omgångar.


De 50-öresstora ringormsangreppen finns kvar och jag ser ingen förändring där.
Dieten funkar.


Igår tog jag pH-koll på urin och saliv. Mindre positivt där.
Urin 5.8 och saliv 6.5
Enligt Holistck innebär det följande:

Om pH-värdet i saliven är lägre än 6.8 ör personen försurad oberoende av urinens värde.Njurarna hinner inte med att kompensera och syrorna stannar kvar i kroppen och belastar organen. Jag är alltså ganska "sur"!


Det känns därför angeläget att försöka jobba mer på försurningen för att fortsätta med att svälta ut svampen från insidan.


Jag har tidigare använt en del basiska mineraler, men nu tänker jag testa universalmedlet "bikarbonat"!



Min intetion är att ta 1 tsk i 3 dl vatten före frukost varje dag. Kontrollerar sedan mitt pH-inom en snar framtid igen.
Jag vill förstås se resultat och försöker därför hjälpa min kropp i den utsträckning det bara går.
Nu står jag i startgroparna för veckans yogaklass vilket jag upplever ytterst positivt och kan urskilja stor skillnad i rörligehet trots att leder och muskler ofta säger ifrån.
I morrn är det bad 9, och vätskan i mitt kärl börjar att tryta.


Kanske jag behöver en omgång preparat till......avvaktar lite.   

Av Ann-Christin Tjernström - 22 oktober 2012 19:31

En av de finaste ställena för att se och känna på mossor och lavar, är det berg och den skog som ligger alldeles ovanför mitt hus. Om jag inte var så rädd för den björn eller de björnar som alldeles nära har lämnat spår efte rsej, borde jag vara i den skogen varje dag, för så vacker och rogivande är den. Dessutom kommer jag så snabbt upp på berget, bara en liten stunds stigning så är man  uppe på den första platån dit man gott och väl kan nöja sej med att gå till.


Idag tog jag så med väninna och hennes pudel samt hundbarnbarn. Nienka var överlyclig när de släpptes ut ur bilen och

ganska snart hade hon trasslat in sej i de andra tre hundarnas koppel. Väldans vad stark hon är då hon av iver vill framåt.


Vi gick ända upp till Storhällans topp och njöt av den natur, såväl på marken som via utsikt som vi fick ta del av. Såå otroligt många sorter av mossor och lavar som växer där tillsammans i mycket vackra färger och formationer. Mjukt att gå på men ack så förädiskt och halt.  Hundarna räddes inte för underlaget utan for omkring och lekte som vildar.
Björnarna som jag skrev om tidigare, hade sannolikt dragit sin kos, då vår framfart med fyra hundar, varav en valp, en tonåring, en i övre tonåren och en mindre lekfull hunddam, rörde oss framåt och uppåt -inte alltid så tyst och lugnt..


Väl uppe på Storhllan öppnar sej landskapet med Ångermanälven och Kungsgårdsviken som vy. Vi kände oss till slut lite kalla då vädret var grått och disigt. Vi beslöt att vända neråt och tillbaka hem. men den här ggn den andra mindre branta vägen ner. När vi så hade kommit halvägs, gick vi rakt på dem. Skatten som vi tidigar hade sökt med ljust och lykta efter vid andra tillfällen. Jag hade redan fylllt en plastkasse med mossor lavar och enris.
Vi insåg att den plastpåse vi hade över inte skulle räcka långt, för så otroligt mycket var det.
Jag lämnade därför väninnan på plats och skyndade nerför stigen och hem för att hämta mer att ta med sej i. Uppför berget igen.....brände i låren och så tog vi för oss av allt som vi kunde hitta.....vilken skatt!!!!


Det blev nästan 18 liter tillsammans. Det mesta fick väninnan ta hem då jag avstår svampar under min "avsvanpningskur"! Kunde dock inte låta bli att ta hem några liter ändå , och de ligger nu på tork i torkapparaten för sedan  mindre skrymmande förvaring.
Den tänkta skogsturen drog ut på tiden och istälelt för en timme blev det tre. Ojjj vad vi var lyckliga över vårt fynd!!!!! Vilken skatt!!! 
Till sist:


Jag hoppas att du, liksom vi, njuter av naturen och vyerna som jag har försökt fånga med kameran.                                  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards