corneliasrum

Alla inlägg under december 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 30 december 2011 15:50

Ja nu är det bara drygt ett dygn kvar av det här året. Ett år som för många har inneburit en hel del prövningar. Det har rört sig om såväl personliga provningar som de globala. Det har varit mycken oro ute i världen och även i vår närmaste omgivning. Många har även haft stora personliga prövningar.

Nu har vi så år 2012, som så många har förusagt skall bli ett svårt år.........men så känner inte jag!
Jag ser fram emot det nya året med tillförsikt och förstår att det bara kan bli bättre.

Jag tillönksar er kära vänner ett riktigt Gott Nytt År, 2012.
Var rädda om er själva och varandra! 

   



Av Ann-Christin Tjernström - 28 december 2011 18:39

Hej bloggen!
Sorry! Jag har inte varit här så frekvent på sistone - kanske av förståeliga skäl! :)


Idag tänker jag lägga in lite information om Reconnective healing och The Reconnection.
Jag skrv förra året om mina behandlingar som Anders gav mig och lite om reaktionerna. Tror att jag lade in det under Mediation och healing - glömde förstås att kolla innan jag började skriva nu.
Jag gjorde sedan The Reconnection i början av februari 2012 och då hände mycket spännande.


Jag har här nedan gjort en sammanfattning och även lagt in lite blider från rummet som jag iordningställde så att jag bekvämt ge healingbehandling om någon vill ta emot! :



       RECONNECTIVE HEALING

 

Är en kraftfull healingform, vilken forskare anser ha kommit till jorden för allra första gången.

Reconnective healing, skall enligt forna healingmästare och forskare, ge oss läkning på fler nivåer än tidigare och ha en förmåga att hjälpa oss att i helhet komma i kontakt med oss själva, vår omgivning, jorden, universum och vår egna multidimensionella, mänskliga natur.

Reconnective healing kan ge en livsförändrande upplevelse och ge tillgång till nya healingfrekvenser, vilket kan heala dig på flera plan; den fysiska kroppen, den mentala hälsan, själen men även på plan som kan vara svåra att sätta ord på.

Redan vid första Reconnective healingbehandlingen initieras de nya healingfrekvenserna. De flesta känner omgående energierna flöda och arbeta i kroppen. Energiflödet håller i sig lång tid efter behandlingen. Är du öppen kan du redan första gången få det i dina händer.

.

När du har fått 1-3 behandlingar kan du gå vidare och skapa en mer bestående kontakt med den högre vibrationen – The Reconnection.

The Reconnection handlar om Återkopplingen till Universum, den totala balansen och  helheten. The Reconnection ger dessutom en möjlighet att återknyta kontakten med den inre kärnan, att komma i kontakt med det sanna jaget igen.

 

Det innebär i praktiken att varje människa har möjlighet att nå sin högsta potential, att hitta sin unika väg i livet och att utvecklas optimalt på alla plan och det snabbare än det tidigare någonsin varit möjligt.

 

När en healer ”lyssnar” flyttas hans eller hennes receptiva fokus till händerna eller till någon annan kroppsdel som fungerar som mottagare för energitillförseln. Det är i detta receptiva tillstånd som det kommunikativa miraklet uppstår på en helt ny nivå.

 

När jag själv hade gjort min The Reconnection hände något som av ett mirakel.
Så snart jag kommer i kontakt med en person som efterfrågar behandling, börjar mina händer att röra sig av sig självt. Jag får kontakt med Universum som leder mig genom en behandling där fler metoder är healing är integrerade. Klientens kropp i samarbete med Universum, med mig som verktyg/kanal, ger förutsättning till en behandling som jag sannolikt är ganska ensam om att utföra.
Behandlingsmetoder där händerna används kommer till mig. Jag ritar symboler. Musik och rytmer kan komma genom händerna. Ibland får jag hjälp i samtalet som pågår under behandlingen. Jag använder även vanlig healing/Reiki där så behövs.
Behandlingen påbörjas med att jag känner in auran och balanserar chakrana. Därefter får klienten det den skall ha/behöver, och tiden kan variera avsevärt beroende av behovet.
Behandlingen avslutas med behandling av auran igen – reconnective healing, och när händerna förs samman i böneställning är behandlingen klar.

Därefter går det inte att få någon kontakt med kroppen igen och händerna förblir stilla.


Ingen hjärna finns integrerad i den här behandlingen. Universum hjälper till och jag är verktyget.

 

 

De första bilderna är lite suddiga. Jag fotade med en mindre bra kamera för att skicka bilder till min diag döda väninna Liz-Beth. Hon hade skänkt mig tyget på bänken som hon har gjort själv - batik, samt bonaden av paret på väggbonaden. Rummet fick därmed en "touch" av Li


De två sista bilderna visar en väninna och katten Cia som vill hjälpa till.

 

 

 


 

 

 


 


 


 



....och så Svinto förstås!!!!   


 


Här är det Cia som hjälper till!


 

Av Ann-Christin Tjernström - 25 december 2011 17:09

I vår familj ändras julaftonssederna i förhållande till de personer som kommer till.....

I år skulle mina barnbarn fira julaftonskvällen tillsammans med sin pappa vilket gjorde att vårt firande med dem fick ske tidigare på julaftonen.
I år, precis som förra året, firade vi  hemma hos dottern i hennes och sambons hus.
Min familj, min mamma och den vuxne sonen samlades redan vi 11-tiden för att äta jullunch.


Därefter kom tomten - som i år var dotterns nye "svärfar" hon är inte gift men......


Det blev en intensiv julklappsutdelning där vi samtidigt bjöds på glögg. Barnen var exalterade och hade inte fått ner många tuggor mat - och nu satt den minste som ett ljus och väntade tålmodigt för att få öppna sina paket.


När så tomten hade delat ut alla klappar var det dags för stora "kramkalaset"!
Först ut var barnbarnen  - där den minste talade om för tomtetn att: "Jag tycker om dig!"  



    



På tur stod sedan "gammelmormor" Ingrid - och hon verkade även hon att "gilla" tomten!

 


Mina vuxna barn - tillsammans med sambor och barn fick hemsydda förkläden. Bra att ha när de skall laga mat grån "grunden" vilket jag hoppas.



 


Därefter åkte vi hem och dottern och sambon åkte till hans pappa.
Den vuxen sonen samt gammelmormor, 86, åt så att vi som vanligt höll på att spricka.


Efter några timmar var det så vår tur att "äntra renarna" för att dra vidare till nästa familj för julklappsutdelning.


 


Väl därframme delade hela tomtefamiljen ut julklappar i internationell anda - då den ena dottern hade med sig en kille från Australien hem. Hon hade inte enbart med sig en pojkvän - utan även en skinnhatt i Crocidile Dundeestuk till sin far. På brätten fanna fem krokodiltänder. Han hade verkligen svårt att slita sig från spegeln den kvällen.


Juldagen har ägnats ¨åt att plocka lite ....och en promenad med Nienka på två timmar. Hon var yster som en valtp - och tur dé - då hon även har fått ta del av julbordet!

Ha en fortsatt fin jul!

Kramar!!!

Av Ann-Christin Tjernström - 11 december 2011 22:27

Här kommer bildera som skulle ha varit med i förra inlägget men gllömdes bort att laddas ner innan jag börjae att skriva. De kommer därför här istället.

De första kommer från vägen in till torpet där flera träd hade blockerat vägen in. Därefter kommer bilder från torpet och Nienka i snön samt "Månsken över Ångermanälven" på vägen hem!
Jämför gärna med bilderna från torpet från förra lördagen då vi hämtade julgran där, och då den allra första pudersnön hade lagt.


 


 


 



 


   


 


 




   


Av Ann-Christin Tjernström - 11 december 2011 21:54

Trots att nyheterna gav information om klasstvå varning, trodde jag först att de flesta  hade fått samma väder som vi. I och för sig talade jag med en släkting i fredags och då hade snön börjat att lägga i närheten av torpet.


Läste igår om flera hushåll som hade varit uta el under nästan ett dygn. Om hemtjänsten som fick kryssa sig fram pga nedfallna träd, om linjearbetare som arbetade för fullt tryck


Idag tog vi så en sväng till torpet. I förra helgen hämtade vi där en julgran och då kunde vi har kört ända fram om det inte hade varit så blött och uppkört på gården. Nu när vi knappt hade svängt av mot Östergraninge, såg vi förödelsen!!!
Yräden var dubbelvikta eller hade gått av pga den blöta och tunga snön.Många träd hade fått kapas då den låg över vägen.
Väl framme vid torpet fick vi en överraskning. Först var snödjupet minst 3 dm. Vi ställde bilen vid vägen, och där var förödelsen stor. SCA:s skog som gallrades förra hösten hade nu fallet träd efter träd likt plockepinn. Vägen som används av bofasta hade blockerats av åtta träd. Vi mötte den nyinflyttade grannen som hade varit utan såväl el som fast telefoni och mobiltelefoni. Vi gick den första 300 metrarna som var plogade coh sean fick vi plumsa. Det var ganska kallt vilket gjorde att skaren höll bitvis. När vi sedan sjönk igenom handlade det om 3-4 dm snö.


Väl framma vid torpet, fann vi att de granar och tallar som hade sparats nu hade blåst av och den fina granen vid nedfarten blockerade nu vägen. Tallen med gungan i på gården hade förlorat massor av grenar och tallen bakom ledstugan som hade sparats då den går en staglina nedanför och den lutar mot den, hade tappat massor av grenar och den ena av dem, låg på lekstugetaket.


Vi var helt förundrade över att det såg ut som det gjorde, med tanke på det korta avståndet från hemme och till Västertorp. Tallarna som vi fick hjälp av Eon att fälla på sensomaren, hade sannolikt legat över huset om de hade stått kvar. Nu är de pä väg till sågverk....och jag glömde att ladda upp bilderna innan jag började att skriva.
Jag får därför göra ett nytt inlägg.......


Så kan det gå - när huvudet är trött!!!   

Av Ann-Christin Tjernström - 8 december 2011 18:02

Idag fick jag för första ggn lyssna på Anna Eklunds inspelningar av julsånger. Anna har varit min vän på Facebook under en tid, och jag tillsammans med andra har fått följa henne i hennes svåra kamp för sin hälsa.


Jag är så tacksam över att ha fått möta henne och fa ta del av hennes ödmjukhet och stora hjärta. Hos Anna bor en klokhet som jag sällan mött motstycke till!


Att ha fått idag ha fått lyssna på hennes vackra stämma berör mig djupt och jag vill självfallet att även ni skall få lyssna likaväl som jag har fått göra idag.


Nästa jul kommer Anna att ge ut en julskiva och jag är självfallet en av dem som kommer att stå på kö för att köpa hennes skiva - och är jag inte felunderrättad kan man redan beställa den idag.


Tack Anna för att du förde med dig julstämning in i mitt hem idag!    




Av Ann-Christin Tjernström - 8 december 2011 14:55

För drygt två år sedan - fick jag först höra namnet Yantra. Det var då i samband med den explosion av försäljning av spikmattor, då en av de mest kända märkena var Yantra. Precis som så många fler med mig. blev jag jätteintresserad. Jag var först lite oroad över eventuell stark reaktion som jag annars får av allt som jag testar, viket gjorde att jag avvaktade. Så blev det då morsdag och då satte jag upp en spikmatta på min önskelista och tänk det gick i upfyllelse.
Jag funderade länge över färgerna och då jag tycker om lila som färg hade jag helst velat ha en lila. men jag tänkte till och bestämde mig för en grön då den kändes mera lägnande för mitt system.


Så kom då morsdag och jag skulle testa - men ack så vasst för mig med så känslig hud. Jag fick då lära mig att använda endera en kökshandduk eller en tröja mot spikarna. Det gjorde att jag även kunde lägga mig på mattan när jag la mig för kvällen och somnade då snabbt. Efter några timmar vaknar jag till och tar bort mattan.


Märkligt var det också med färgen - grön. Grön som är den färg som jag, enligt Colourscopeanalys, endast har en plutt av till skillnad från rosa som jag är född i och har massor av pluttar av.
Känns bra så här i eftrskott att veta att jag fyller på med grön färg/energi när jag ligger på mattan. Hjärtckakrats färg.


Nästa möte med Yantra var sommaren därefter, då Lifebutikerna började sälja även den populära Yantrasandalen med zonterapiknoppar.  Nu önskade jag mig förstås även ett par zonterapisandaler och köpte ett par för pengar som jag fick i samband med min födelsedag. Jag hade hoppats på många steg i dem dagligen, för att stimulera mina punkter. Men ack så jag bedrog mig!!!  Det gjorde verkligen jätteont, och gången som jag har i sandalerna kan få vem som helst att misstänka att jag har "misslyckats"!
Den förväntade reaktionen uteblev då jag inte stod ut med att gå  i dem.


Men så fick jag en idé - fast egenligen var det en slump. Jag hade ställt sandalerna under databordet och kände nu att jag kunde sitta och stimulera punkterna samtidigt som jag satt vid datorn. Med den ringa kroppstyngden mot knopparna kändes det riktigt bra.


Nu skall du förstås inte tro att jag har haft mina sandaler under databordet under någon längre tid! Så aktiv har jag inte varit. För en tid sedan fann jag sandalerna instoppade i ett skåp, och nu har de fått flyttat in under databordet igen. Trots att kylan nu gör sig gällande utomhus och huset otäthet gör sig påmind, behöver jag inga strumpor nu när jag sitter och trycker knopparna mot fötterna när jag sitter här vid datorn.


Inser även nu att detta inlägg förpliktigar,  vilket gör att jag sannolikt känner att jag skall fortsätta den här banan med att ge mig själv zonterapi när jag sitter vid datorn. Ett tips tänker jag till andra som har köpt Yantratoffeln och inte står ut med att gå i den.


Jag delar mina erfarenheter ....... 


Må så gott!!!!   


Av Ann-Christin Tjernström - 4 december 2011 21:01

Andra advent och fortfarande inte mycket till snö. Här hemma har det singlat ner några snökorn nu ikväll, men i övrigt är det grönt. Endast frosten gör det lie mindre grönt.

Igår åkte vi mot Ovanmon, Filitjärn och torpet. På eftermiddagen började det att singla ner ordentligt med stora snöflingor och när vi kom fram till torpet låg det ett tunt lager med snö. Det tog en stund innan någon lämplig gran gick att uppbringa. Däremot tog jag några "lämpliga" bilder med lite nysnö. Men ack så suddiga vissa blev!!!

 


Vy på långt håll.


 


Lite närmre håll men ack så suddigt - det snöade!

 


Även lite "suddiga" granar! Det blev granen längst till vänster. Förstår inte varför bllderna blev så suddiga?

 


Grannhuset!


 


....och ladan - lika suddig den!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards