corneliasrum

Alla inlägg under februari 2017

Av Ann-Christin Tjernström - 2 februari 2017 20:48

 I höst deltog jag i en marknad vid Lögdöbruk. En bit bort stod det ett par damer som sålde hattar.
Jag kunde omöjligt låta bli att prova när jag gick förbi. Förälskade mej i en rosa...men avsdod då det kändes bättre att vara klädd i något eget när man ställer ut. Hämtade därför men lila kalott som jag alltid har med mej i Rodnyn.

Tänkte mycket på hatten då jag kom hem. Talade sedan med min rara garn-tant Iréne som berättade att även hon tillverkade hattar. Hon sände mej Alaskagarn som jag testade och sedan var jag fast.
Sååå himla kul. Jag stickar en jättestor lös mössa som jag sedan tovar i tvättmaskin och sedan formar och ev smyckar ut, om jag inte redan har gjort det med en ros innan jag valkar i tvättmaskinen.

Mina hattar blev en succe och när julmarknadaerna var över fanns det inte många kvar.

Här kommer en sammanfattning på mina hatt-alster:

               

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards