corneliasrum

Alla inlägg under september 2016

Av Ann-Christin Tjernström - 16 september 2016 15:18

I vackert Britt-sommarväder har solen varit min "flitens lampa" och jag har fyllt på mitt lager med alster inför höstens och vinters försäljningstillfällen.

Så här kan det se ut med ponchos i olika kvaliteter är upphängda:

   


Den övre är i  100 % ull och den nedre i två kvaliter av garn; 75% ull och 25 % polyamid samt 75 % alpacka och  25 % silke.

Det har också hunnit bli lite nya ugglemössor:

 


...och slutligen har jag testat att sticka mössor i reflexgarn. Det här garnet i 91 % acryl och 9 % refekterande garn:

   

Väkommern att besöke mej vid mina försäljningstillfällen.  


Av Ann-Christin Tjernström - 14 september 2016 15:18

Jag har tidigare nämnt om min garnleveratör som leverar garner från den ena dagen till den andra, om garnet finns hemma.
Vid ett tillfälle var ullgarnet slut som jag kombinerar med ett alpackagarn. Ullgarnet skulle levereras senare.
Nu blev det dock lite fel....en helt annan färg än planerat, en mörk blå nyans med svarta inslag.
Jag såg det som ett sammanträffande och beställde ett svart alpackagarn att kombinera med.

Döm om min förvåning när jag vid nästa leverans hade tänkt mej ett ullgarn med röda och orangea nyanser och fick ett garna i beiga, bruna, gröna och mörka nyanser. Det fick därför bli ännu en färg tillsammans med alpackagarn i ljust brunt.

Så här blev resultatet. Jag har dock inte testat några kunder ännu......spännande att se om det gillas???   


     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards