corneliasrum

Alla inlägg under november 2019

Av Ann-Christin Tjernström - 24 november 2019 23:28

Nästkommande helg har vi 1:a Advent, alltid lika oförberett...fastän egentligen inte.
Det är nu den sjätte "före jul" sedan jag blev en säljare på julmarknader och med firma i bakfickan.
För nya följare är jag bl a hantverkare som "stickling" i kubik. En "stickling" i min bemärkelse är en "älskling" som älskar att sticka och det gör jag och så mycket att jag även har till försäljning.
Titta gärna på en del av mina alster under kategorin "Hälsosamt & Handgjort"....och handarbete.

Idag hade jag min 3;je marknad i följd och nu följer marknader varje helg nästan fram till julaftonen.
Det kan ibland kännas lite väl tidigt att börja pynta försäljningsplats, men så idag började julkänslan så sakteliga infinna sig och väl hemkommen plockade jag fram dukar och gardiner för att förberada här hemma för kommande helg och 1:a Advent.
Sjunger i kör gör jag också och konserter är att vänta.
Förra året kom jag i kontakt med den, för mej nya, "Hey Ho" med Freddy Kalas.
Jag och mitt yngsta barnbarn, fyller 4 år, nästa helg dansade Jenka till den och när jag sedan kom till Härnösand och Västernorrlands Museum/Murberget, fick jag höra av en mina närmsta säljarkamrater, att han spelade "Hey Ho"....och så gjorde han flera gånger och efter några timmar i minusgrader kändes det gott med lite dans i benen.

Jag började därför att dansa Jenka utanför mitt utställningstält när mitt barnbarn och hennes mamma och storebror tittade förbi hos mej.

Killen bredvid sålde chokladverktyg där man t o m kunde se "rosten" i chokladen.
Jag fick en låda med verktyg i present av honom....kanske för att jag dansade till "Hey Ho"?
Den 14:e är jag där igen.....
...känner att den här låten verkligen kan få igång mej, visst är den kul?   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards