corneliasrum

Alla inlägg under juli 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 28 juli 2012 13:42

Under den gångna veckan har man sedvanligt firat Nipyran i Sollefteå. Den sista helgen har man även Laxfestivalen med mer eller mindra kända artister.
Första inslaget på lördagen var det nästan lokala bandet Crash´n Recovery som består av sångerskan och låtskrivaren Linda Engström samt hennes man Roberth Johansson. De tillsammans med andra musiker bildar bandet som spelar countryinfluerad musik, där allt material är skrivet av Linda


I vår kom deras första CD "The Word" med fyra spår och till höst planeras att släppas en fullängds CD. Titelspåret på skivan spelas för närvarande på många amerikanska radiokanaler.


Då jag känner Linda som min yogainstruktör och hennes man som även brukar medverka vid våra yogaklasser, var det en självklarhet att närvara vid deras offentliga framträdande i Sollefteå och Laxfestivalen.


Jag har lagt ut bilder från olika vinklar samt fem filmklipp med olika låter. 


Kvällens uppträdande bestod av följande låtar:


1. Tabeloid (  ? svavningen, betyder i alla fall, gräsboll)

2. That guy.

3. 1000-miles walk

4. Anybody but you.

5. Anna-Lee
6.The whisle is blowing.

7. It end here to night.

8. In another womens arms.

9. The word.

10. Where is my farytale.


                           



 
 
 
 
 



Av Ann-Christin Tjernström - 22 juli 2012 00:18

Jag har förmånen att bo vackert och även att endast ha ett stenkast till Höga kusten och dess storslagna natur.
I går, har blivit över midnatt, hade jag glädjen att få vistas ett antal timmar vid Rotsidans naturreservat.
Från parkeringen är det cirka 500 meters gångstig ner till havet, som bjuder en långsträckt strand 4 km, med klipphälla och klapperstensfält i två riktningar.


Trots att det blåste en kall nordan här hemma var havet lugnt. Det var ingen gassande dag, men alldeles lagom varmt om man inte har för avsikt att solbada. 
Efter att ha intagit en medhavd grekisk sallad, satta jag mej ner för en stunds meditation. Det funkade då en liten avskild hörna brukar vara tom på folk. 
Jag gjode även några enklare yogaövningar och testade den stående hunden......Nienka såg lite mindre road ut.


Därefter blev det en lite längre promenad över klippor och skrev. Det finns nämligen klapperstensfält i såväl nordlig som sydlig riktning. Ytterst fascinerande med naturens formationer av landskapet, och den landhöjning som är störst i Sverige med 1 cm/år - därav namnet Höga kusten.


Vyerna är verkligen storslagna och det finns ingen gräns på vackert att fotografera. Testade även att fota på "sniskan" som min fotande dotter brukar göra. Lite väl snett säger hon nu, men berömmer litegrann.....  


På tillbakavägen till parkeringen passerar men ett träd som nästan ser ut som en stämgaffel - normal A 440 svängningar/minut. Har precis lärt mej att det naturliga, alltså ljuden i naturen, delfiner etc.....vibrerar på en frekvens som är 432 Hz. Mer om detta i annat inlägg.......


Här kommer nu en bildsvit sedan 21/7. Titta, skratt och förhoppningsvis njuuuuuuutttttt!   



                         

Av Ann-Christin Tjernström - 21 juli 2012 23:58

Jag fick ett barnbarn på min födelsedag, ja det är faktiskt sant!!!

Mitt allra första barnbarn kom sent på kvällen på min födelsedag, Julia.
Det gör att vi i det närmaste har firat alla våra födelsedagar tillsammans. så även den här gången.

Så här ser vi ut när vi är tillsammans, samt hur det kan se ut när jag nu skall till att träna med min nya kettlebell.
Passar utmärkt i färgen till min klänning, eller hur?   

       

Sista bilden lite suddig dock. Det är Julia som har tagit bilden och det är inte lätt med en mormor som svingar å kraftfullt!! Tar bra på gäddhänget även om den enbart väger 4 kilo!!!



Av Ann-Christin Tjernström - 21 juli 2012 23:49

Under sommaren är det ganska många som fyller år hos oss.
Vi börjar med dottern Emelie som är född en 5/7. Därefter jag och barnbarnet Julia som fyller den 12/7. Sedan kommer barnbarnet Alvin den 1/8 och sist min mamma Ingrid den 11/8.

Här nedan kommer bild på dottern på hennes födelsedagnoch en 4-generationers bild på oss alla som fyller nästan samtidgt! Bilderna är tagna hos dottern!

   


Av Ann-Christin Tjernström - 21 juli 2012 23:25

För drygt fyra år sedan, började Benny Walhberg anlägga en westernstad drygt 5 km härifrån. Den heter Fort Kodiak, och du kan googla om du vill läsa mer om fortet. Till fortet finns även en indianby med ett antal tipis.
Det börjar arta sej och under sommaren har det varit en del evenemang där. Personer kommer till och jobbar och hjälper till med de shower som naturligt inträffar under de dar som där hålls öppet.


För tredje året i rad besökte nordstatsindianen Ken Roulette fortet, och hade då även med sej sin brorsson Cecil Wozny.
Den 30 /6 gjorde vi ett besök där då även min yogalärare och hennes man Robban skulle uppträda med delar av sitt band Crash`n Recovery. De har nyligen givit ut en skiva med fyra spår där Linda själv har skrivit låtarna. Nästa skiva kommer ut i september. Skivan med titelspåret Word, spelas nu även på USA-listorna.


Indianerna dansade och sjöng på eftermiddagen, och även sedan på kvällen. Vi beslöt att besöka fortet även på kvällen då deras uppträdande var ytterst påverkande.


Jag filmade en del danser med min kamera, samt tog en del bilder. Bilder även av Linda och Robban.
Fantastiskt att kunna gå tillbaka och titta och lyssna - man missar en del när kan tittar genom kameralinsen, men kan sedat titta om och om igen.....



 
 
 

   


 



   

     




 

          



Av Ann-Christin Tjernström - 21 juli 2012 23:23

"Long time - no see"!!!! Sorry ! Har varit lite lat med inlägg under sommaren.


Jag har haft lite småkrassliga barnbarn under försommaren och sedan var det en del som låg efter....


Lovar att bättra mej!   


Jag försöker göra några inlägg så här på raken.........  

Av Ann-Christin Tjernström - 2 juli 2012 11:16

Vi har en ytterst kall och molnig sommar.  Nätterna är kalla och en solig morgon byts snabbt till en molnig dag. De tä rinte många dar som jag har tillbringat denna sommar på badstranden där jag annars häckar stora delar av sommaren.


En av anledningarna till att vi har så mulet är de chemtrails som läggs ut var och varannan dag över våra huvuden.

Beskrivning av vad chemtrails är och vad de innehåller kan du läsa mer om under kategorina chemtrails här i bloggen.


Nedanstående klipp föreslår jag att du delar och sprider i din vänkrets. Det är viktigt att medvetande göra omgivningen och det som sker över våra huvuden är allt annan än naturligt.


Reagera och agera!!!!



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards