corneliasrum

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 21 oktober 2012 12:43

Ja, då har jag snart passerat  halvtid i den zervitalkur som skall sträcka sej över 30 dar med 15 fotbad, osv. samt sträng diet som svälter ut svampangrepp inifrån, se info www.zervital.se eller här i min blogg under kategorin, zervital.


Fötterna har snart fjällat klart för den förta ggn och jag har lyckats gnugga och borsta bort allt som har varit löst. Jag får vara lite försiktigt och undvika att dra loss skinn då det annars blir lite för tunt på fötterna för skor som skulle kunna ge skavsår.
Händerna kommer lite efter........ Jag har ju suttit med dem i zervitabad samma dar som fötterna.  Jag har även där gnuggat och borstat med mjuk borste. De har varit väldigt nariga under fjällningen och jag har fastnat i det mesta som jag har tagit i. Känns nästan värre med händerna än fötterna då de används så flitigt. Jag hade ett ringormsangrepp på handloven och därför badar jag aven mina händer.


Det tar sin tid det här.......men resultatet syns tydligt. Mjuk och fin hud kommer fram där den gamla och av zervitalfärgade av badet, nu succesivt släpper.
Jag får förvänta mej minst en fjällning/ömsning ytterligare.

I senaste numret av tidskriftern Nära fann jag ett recept som jag testade i morse. Mna skulle ha lika delar honung och rapsoloja som man blandar och sedan gnider in i händerna. I receptet stod det 1 msk men jag jag tog 1 tsk istället. Efter 10 min skall man tvätta av kletet, för det var just vad det var. Det var bara att skölja i varmvatten så rann det av och lämnade faktiskt efter sen en markant mjukare hud på händerna.


I morse hade jag ordentligt klåda överallt på kroppen. problem som jag egentigen har haft sedan tonården. Det sista ringormsangreppet på vänstra stortån och sidan på foten, svider som brännsår. Jag som för någon dag sedan trodde att de var på väg bort.
Jag undrar om jag har kört på för häftigt med vitlöks och citronblandningen. Den som skulle göra att tarmen rensas på plack. Igår tog jag blandningen 2 ggr - 1 msk varje ggn.
Det skulle också kunna våra så att kuren också har någon form av kulmen där symptomen gör sej tydliga för att sedan försvinna, likt andra naturmedicnska metoder.


Förutom vitlöks- och cironbalndingen, stödjer jag upp njurar och lever med maskros och mariatistel. Tar psylliumförskal för tarmen samt fortsätter med Amegas zeropointladdade superfruktnäringspulver, som jag har tagit periodvis under det gågna året. Se mer under kategorin Amega. Blev distributör för deras produkter förra hösten om någon är intresserad.


Till frukost äter jag dagligen:


Några skedar turkisk yoghurt.
Cirka 1 dl blåbär från frysen.
En halv matsekd vetegroddar.

samt AMGenexpulver från Amega.


Detta blandar jag ihop till en gegga - gott.


Jag tar även en sked psylliumfröskal i ett glas vatten

och dricker en mugg nyponte.


Igår gjorde jag vegetter av rotselleri. Skala och skiva roten och koka 5 i 10 min.
Gör sedan en panering av ½ dl sojamjöl, jag tog mandel för att slippa GMO, i 1 dl vatten -  svälla lite.

Doppas sedan i vetegroddar smaksatta med paprikapulver och örtsallt. Stek på svag värme i stekpanna.
Gott fantiskt.


Till det hade jag en råkosttallrik. Strimlad vitkål där jag bytter ut vinägern till citronsaft i vinegrätten.
Rivet äpple och riven rödbeta som jag sedan kladdade ihop med tsaktsiki (hemgjord) utan gurka.
Rödbeta, rotselleri och morötter tillhör den diet som cancerpatienter äter under kuren.
Mer om det i senare inlägg.
Jag väljer därför att ta med det i dieten i den mån jag kan och får till det.


I förra inlägget kände jag mej loj och glad, idag känner jag mej mera trött och energilös vilket gör att jag tror att det händer saker i min kropp. Dessutom låter det som åska i mina tarmar.
Undra just om det beror på "bildäcken/placken" som gör sej färdiga att lämna min kropp.


Vi hörs igen........  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards