corneliasrum

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 11 oktober 2012 12:52

Det har varit minusgrader i natt och frost på bilrutorna. -0.5 grader var den första temperatur som jag registrerarde idag, sannolikt kallare under natten.


Rustad med kamera, för att ta vackra höstbilder drog vi så iväg, Nienka och jag.
Väl ute på vägen såg jag mej om.!!! Nylagda chemtraisl i östlig riktning, just där solen var på väg att titta fram.
 


Väl nere älven i västlig riktning var det hur vackert som helst.


   


På väg hem hade chemsen, i öster, nu börjat sprida ut sej och alltmer likna de annars friska och normala cirrusmolnen.


   


 


Nästan hemma igen.


 

..och här verkar det som att Alladin har flugit rakt genom chemsen och sedan själv gått upp i rök.


Ibland önskar jag att jag inte visste om vas om sker i vårt luftrum och kunde gå ut, en sån här dag utan att reflektera över vad som sker på vår himmel.
Vattenprover tagna i Skåne visar även nu på: uran, arsenik osv i regnvattnet.


Vågar jag överhuvud taget vistas utomhus?????

Av Ann-Christin Tjernström - 11 oktober 2012 12:33

Det blir nog nästan som en dagbok känns det som med min Zevitalkur?
Igårkväll satt jag med händerna i kanelbadet igen. Jag har ännu en funnit ett sätt att få badet lagom varm och dessutom att få det att hålla sej varmt de 45-60 minuter som jag sitter med händerna i badet.


På dagen efter fotbadet blev jag väldigt frusen. Jag trodde att det berodde på vattnet som hade svalnat och för att jag jag hade för tunna kläder på. Jag vill ju inte förstöra kläderna som är närmast då jag har baddat hela kroppen med den lotion/bad som kan skall smörja in över hela kroppen. Inser att det skulle ha varit skönare med en varmare årstid, och att då kunna göra baddningen och baden utomhus och torka i solen, om det finns någon sol förstås?


Jag gjorde mej klar och satte på en talbok för lyssna den stund jag behövde sitta stilla. Därefter skall händerna ej tvättas vilket gör att det här badet blir det sista jag gör varannan dag.
Jag blev åter igen frusen och la mej med morgonrocken på samt en extra filt ovanpå täcket. Fy sjutton vad jag frös!!! Jag vaknade mitt i natten och la på mej ännu en filt. Det här skulle jag sannolikt nästan klarat mej utomhus på, och nu frös jag inomhus i +20 graders värme.


Jag sov sedan hela natten. När jag vaknade värkte och brände tungan som aldrig förr. Jag har därför lagt ut en bild på den. Ingen vacker syn. Inte så skön i vanliga fall heller, men det här var onvanligt fult.
Jag har sällan haft så ont i tungan som nu!


 
Tungan känns både öm och svullen och värker på sidorna.



Mina händer är lite brunaktiga pga kanelbadet, men tittar man noga kan men nu se en liten rodna på den högra handloven där det markanta ringormsutbrottet bröt ut förra sensommaren, men som fortfarannde värker, bultar och bränner inuti "köttet"!


   


På den högra foten kan man inte längre se var utbrottet av svamp var men det känns inuti.
Den vänstra foten fick ett utbrott på sidan av stortån och vid fotkulan/trampdynan.Det slog ut den 12/7 och har inte läkt ut ännu. Man kan se att huden ser annorlunda ut där angreppet är, trots att det på bilden inte är så rött som det kan vara..

 


Efter de här baden svider och kliar det mer än på länge.
På väg ut hoppas jag!


Jag känner mej också fortfarande väldigt trött och seg.


Fortsättning följer.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards