corneliasrum

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 19 oktober 2012 16:59

Förra fredagen levererade jag några mindre trevliga bilder på mina fötter efter 3 dagen med Zervitabad. Läs mer på www.zervital.se eller under samma namn här på min blogg. Det var första tecknet på att mitt skinn skulle lossna på fötterna. Också en indikation på att jag har haft svampinfektion även inuti min kropp.
Sedan i lördags har fötterna fjällat, nu även i slutet av veckan  - mina  händer. Skinnet lossnar i det område som fot-/handbadet har nått upp.


Igår släppte det då på mina händer. Dock inte på samma sätt som på fötterna. Händerna blev mera nariga som vid vårhacka,  och det går inta att rulla bort skinn som man kan göra på fötterna. Jag har gnidit händerna mot varandra.


         


Mina händer har sett ut som gammalt i tiden när de tvättade kläder i kallt vatten utomhus.
Det har inte spelat någon roll hur jag har smort in dem.


Till min hjälp, för att få loss den gamla huden, har jag använt mej av tre olika borstar. En nagelborste till händerna samt kroppsborsten med mjuk borst. Till fötterna har jag använt den stora borsten av naturfiber, och som jag annars brukar använda till torrbostning, dockl lite för hård för min smak.
Att borta bort hud som flagnar - är den perfekt till. Det går inte att dra i huden för att riva bort, då kan det bli ganska ömt, då ny hud som tål beröring inte har hunnit att komma fram.
Jag borstar därför med de olika borstarna, vlket gör ömsningan mer behaglig.


 


PÅ fötterna har jag nu nästan fått ny hud hela vägen. Det bruna är missfärgning av fotbadet.
Det som växer fram är nu väldigt mjukt och lent. Jag kommer att få fötter som ett litet barn efter det här, känns det som.


              



Samtidigt som jag känner mej lugn och tillfreds och med stor tillförsikt genomgår den här kuren, får jag skov av  trötthet som är enorma. Kvällarna är jag som en zombie, och kan t o m somna där jag sitter med händerna i badet.
Jag har sovit bra på sista tiden. Vaknat tidigt, men inte mått så dåligt den tid som levern är som mest aktiv. 3-5 nu under sommartid. I morse kände jag inte heller av illamåendet som dök upp då jag började med vitlöks och citronkuren.
Idag klev jag upp 5.30 Gjorde eld i pannan och sedan ett yogapass medan jag väntade på att sonen skulle väckas för att åka till skolan. Jag kände mej positiv och till freds. Det känns ändå som att jag skulle behöva gå till sängs strax efter kl 17, så visst visar det på att kroppen jobbar på med att göra sej av med det som har funnits inuti och utanpå min kropp.
En dag som idag utan bad, gav mej 2 timmar till godo. I morrn badas det vidare.


Tack för ditt besök!   





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards