corneliasrum

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 12 oktober 2012 12:45

Igår skrev jag att det sannolikt skulle bli en dagbok där jag berättar/dokumenterar de rektioner som jag får av att använda preparatet Zervital samt följer den diet som är ett måste.

För den som är ny, kan man hitta en massa infor på www.zervital.se eller att söka bland mina ketegorier.
....och orsaken till att jag börjar behandliingen är ett utbrott av ringorm våren 2011 som jag omöjligen kan få bukt med. Efter samtal med Istvan Vig, förstod jag att det här fanna i hela min kropp trots att det endast syntes på mina fötter och en gång på min handlov.


Igår värkte och duknade det i tungan och den var allt annat än vacker att se på. Jag tänker att levern nu har ett styvt jobb med att ta rätt på allt som jag via dieten och baden svälter ut. Jag har även idag, ont i buken och genom ryggen.. Smärtor som har kommit och gått sedan 2000. Det töjer och drar.......


Så var det då dax för fotbad nummer 3. Idag tog jag fram ytterligare en låda. Den här lite större än den som jag förvarar Zervitalvätskan i. Den som används under hela kuren. Jag fyllde den större lådan med hett vatten och satte sedan i den mindre. Kokade även upp en kanna till som jag hade tillgänglig för att fylla på med varmt i det vattenbad som nu min mindre låda stod i, eller egentligen flöt i.


Jag gjorde mej klar. Bunkrade upp med telefon och ett gals vatten för ett samtal med en god vän under den timme jag hat tänkt mej sitta. Tidigare har jag suttit i 45 min.


Det började förstås att bränna direkt där ringormsangreppet är synligt på tån, och det fortsatte under hela badet.
Jag har läst mej till och även fått veta av Istvan att huden på fötterna kommer att börja att fjälla. Jag tänkte mej då ungefär som när man fjällar efter solbränna. Så var nu inte fallet.


Jag blev verkligen överrraskad då jag hade suttit med fötterna på en handduk och lufttorkat och sedan började studera fötterna. Den högra foten var väl ok. Den fot som de allra första angreppen bröt ut på, men den vänstra......
Där man man nu med all tydlighet, se hur ringormen har flyttat sej runt på foten även om det nu inte har synts var den en gång har varit. Jag var bara tvungen att dokumentera och tog några bilder som syns här nedan.


Jag kunde aldrig föreställa mej att det skulle se ut så här, trots att det har kliat under så lång tid, och då just där nuden nu har rest sej. På bilderna är fötterna fortfarande lite "svampiga" av att ha varit i vatten så länge. När de nu har torkat till, ser det inte fullt så svullet ut.


Ja, jag blev nästan chockad. Av såväl synen av foten, trots att jag visste att det skulle fjälla. Men också insynen av att det nu kan ses var jag har kliat så infernaliskt under lång tid. Ringormen har verkligen lämnat spår efter sej i sin framfart på min fot.
Jag blir mer och mer övertygad om Istvan Vigs teorier och behandlingar. Det är tur att jag inte kan se min insida. För är det så att man är full på insidan då det börjar synas på utsidan...då är jag glad över att slippa se.


Trots att min fot nu ser allt annat än aptitlig ut, är jag ytterst tacksam över att ha blivit delgiven denna kuren och nu sanolikt kan komma till rätsida med även andra problem än de som syns på utsidan. Tack!


Nu kommer så bilderna. Skulle nästan kunna vara känsliga perssoner!   


                 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards