corneliasrum

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 26 januari 2011 20:33

Dagena aktviviteter hos mig/mormor:


Diskning för att kunna karda ull vid diskbänken för att inte husgeråd skulle bli fulla med skräl och damm. Disken skötte Julia, och Alvin lekte med en tom mjölkförpackning.





Julia kardade lite ull - lagom till både henne och Alvin.Båda två tovade en liten stund  

 


Därefter vila och avslappnings-CD, men Christina Divén, Wellnesmusic.

"Lek med delfinerna", "Fantasiresan" och "REgnbågsbarnen. Skivorna är framtagna i samarbete med Lou Rossling. Alvin somnade.


Vi hittade en "korv" pepparkaksdeg, som vi bakade ut och gräddade. "Julen varar än till Påskan"! ...eller är vi tidiga?


Sista aktivitet var att måla. Flera "konstverk" färdigställdes och de två sista har jag filmat med fick inte plats att klistra in här.


Ganska rörigt hos oss just nu - men det är väl det här som är livet! Full fart, kantat med kaos som; utspillt vatten och annat som kan hända när energin är på topp!





Av Ann-Christin Tjernström - 26 januari 2011 14:46

Jag har sysslat en del med avslappning för barn - dock inte just nu.

Använde mig av Thetaförlagets produktion - nu Wellnessmusic.


Jag fick oanande resultat och barnen, visade sig använda avslappning själva i andra situationer än väntat. De visualiserade "delfinerna" vid pressade situationer, och då i form av autogen träning - när det tänkte på delfinerna blev de lunga och avslappnade och den pressade situationen blev mindre svår.


Nu har jag åter fått kontakt med Christina Divén som gör inläsningarna. Märkligt! För lite sedan fick Julia testa inspelningarna, och nu vill hon lyssna varje gång hon är hos mig för en längre tid än ett kort besök.


Nu ville hon åter lyssna, vilket har resuterat i att lillebror Alvin nu sover gott på soffan.


Skönt med lite "avslappnade" barnbarn - för en stund.


Hittar tyvärr ingen länk till inspelningen - däremot en annan delfinfilm.




Av Ann-Christin Tjernström - 26 januari 2011 12:31

Tänk att det är så lätt att glömma hur det var att ha två små barn samtidigt, sådär som när mina äldsta barn var små! Två barn kan verkligen stöka till det markant mer än ett!

Telefonen har ringt två gånger under föremiddagen - och under den tiden har mitt hem nästan blivit kaos. Det är snittslat överallt där Alvin och Julia har varit!


Tänkte hinna sitta lite vid datorn innan vi börjar med att karda och tova lite ull - Julia har diskat och plockat bort från disktbänken - för vem vill ha ull i sina glas?


Fann också en del avtryck efter svarta fingeravtryck - sot - på målade väggar som jag bad Julia att hjälpa mig med att torka bort medan jag gjorde ett besök här på bloggen.

Det slutade med att Alvin slog ut kärlet på köksgolvet. Nu har jag torkat upp.

Och nu är barnen hungriga!!!! Sockerkakan som stod framme fick bli det första som rann ner i barnens magar - säg inget!!

De åt den åtminstone tillsammans med rå svartvinbärssaft!


Delar lite Yanni igen - "Rainmaker". Jag dras till urfolk - och det här väl ändå musik sprungen ur flera urfolk????? Didgeridoo - me -like!


PS: Gissa vilka som kom och "dansade loss" - för vilken kan motstå????DS





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards