corneliasrum

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

TORPKÖKET IGEN!

Av Ann-Christin Tjernström - 16 augusti 2011 16:07

Ja, nu har jag landat här hemma igen. Hösten nalkas, skolan börjar etc. och att vistas på torpet kontinuerligt blir nu bara ett minne blott.
Som tidigare nämnt har en del av sommaren gått åt till att måla om i köket där det tidigare var en ljusgrön färg på väggarna och en mörk grön på luckor och möbler.
Nu går allt i blått och vitt.
När jag var hemma i förra helgen fann jag färdigmonterade tallrikar på loppis i blå färg samt upphängning till två andra tallrikar som jag fann i skåpet, också de i blå nyanser.


Jag har även köpt kökshanddukar som jag har gjort gardiner av, och nu liknar köket mera det kök det var när huset byggdes någon gång på 30-talet och nu utan 70-talsfärger. Kan inte förstå vilka otroligt mörka och starka färger som då rådde och hur mörkt det ofta var i rummen med de färgerna.


Nu har jag endast en sak kvar och det är en hylla eller ett litet vitrinskåp där jag kan ställa en del små snaps-/spetsglas och de söta likörglasen som jag fann på en loppis i somras. Likörglasen ser ut som små congacsglas. Har tyvärr inte testat att dricka ngt i dem ännu.


Förresten - skall även försöka hitta en paradhandduk i mörkblå nyanser. Nu när jag bytte gardiner blir den förra paradhandduken lite blek. Jag tänkte sy en av handdukar likt gardinerna, men det kändes för mycket med samma tyg i såväl gardiner som handdukar över tallrikarna och dessutom i en parahandduk. Det blir att leta i någon hög på Erikshjälpen, kanske?


Jag har också tagit bort färg från en "snurrstol", egentligen piano- eller orgelpall som vi barn satt på när vi vår små.


Här nedan kommer bilder på hur köket ser ut just nu. 


 


 Där bredvid skafferiet önskar jag en hylla eller sött litet skåp


  "Snurrstolen"




  Nienka som spanar på objudna gäster eller objudna djur.

 
 
Ingen bild

Emelie

16 augusti 2011 16:35

Har mormor vart där än?

Ann-Christin Tjernström

16 augusti 2011 17:16

Jo, mormor var där i förra veckan! Hon tycker nu att det ser mera ut som när morfars bodde där, innan den "gröna" förvandlingen då väggarna var grå.
Hon var jättenöjd!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards