corneliasrum

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Ann-Christin Tjernström - 14 september 2011 08:23

Att katter har en helande effekt känner många till. Det finns väl sällan något som är så rogivande och sövande som en spinnande katt. Att det känns varmt och skönt där de lägger sig är också välkänt men att de verkligen har en helande förmåga kanske alla inte känner till?


För ett antal år sedan läste jag Birgitta Anderssons bok om healing där hon beskrev katternas helande effekt. Vi hade för tillfället två katter och då det fanns lite utomstående faktorer som oroade barnen och hela familjen beslöt jag att skaffa en katt till. Min vän och släkting hade katter och vi fick eller rättare sägt barnen fick en slant för kattungen. Simba blev hankattens namn och han var fantastisk!


Sedan jag gjorde "The reconnection" och andra healingkunskaper vaknade till liv hos mig genom sammakopplingen mellan kroppen, jordens och universums meridianer, ger jag ibland min egen form av healingbehandlingar. Jag har ställt i ordning en av barnens rum där även katten Cia brukar husera. När det kommer någon till mig, vill hon gärna vara med. Det kan bli problem om någon är allergisk men oftast känner inte klienten av henne då de är i energin. När vi sedan är klara kan besvären av katten dyka upp.


Det är nästan stört omöjligt att få henne att lämna rummet om det är någon som inte vill ha henne med.


Vid behandling av en av mina vänner, brukar hon få vara med och hjälpa till. Min väninna känner t o m hur Cia tonar in på hennes hjärtslag. Ibland går hon därifrån en stund för att äta eller dricka men kommer tillbaka och återgår till sin uppgift som "healingassistent"!


   



Då jag använder mig av reconnective healingenergier tar jag sällan i klienten vilket gör att Cia inte är i vägen och det är ok för klienten.


Jag har också märkt att katterna strömmar till om jag skickar healing på distans/distansbehandling.
Känns tantastiskt att ha sådana här mjuka, varma och goa partners när någon vill ha påfylllning av healingenergier.


Jag tillönskar dig en skön höstdag i det mulna men ack så varma höstvädret.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards