corneliasrum

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

KALL MORGON I KUNGSGÅRDEN GENOM EN KAMERALINS

Av Ann-Christin Tjernström - 12 februari 2012 09:40

-17 idag igen! Ingen kan dock hindra mej från att gå ut en stund på morgonen, även om jag inte har så stor lust - jag är ju ägare till Nienka och hon kan inte vara lös ute på gården. Hon vill nämligen jaga bilar!!!!

Idag tog jag med kameran. Det var sagolikt vacker även om det brände lite i kinderna och högerhanden nästan fick mej att åtevända hem. Det är ju så kallt att fota med den! Jag fortsatte dock en runda kring isen på tjärnen öster om mitt hus.

Jag brukar fota sådana här vackra vyer, ungefär som Family Four sjön i sin låt "Vita vidder"! "Vita vidder, gnistrande skare. Snö och vitt så långt man kan se..." Ja, så är det: Vitt hur långt som helst och vackert så att det gör ont i ögonen när solen går upp, och så gjorde den precis även idag.

Jag lyfte dock min blick och kameralins mot himlen!!!

"Jag lyfer ögat mot himmelen och knäpper hop mina händer, och önskar att det jag ser genom kameralinsen INTE HÄNDER"!

Ja nu har jag fotat min himmel igen och de molnslöjors som låg i ränder. Min erfarenhet bjuder inte mej den övertygelse som jag önskat mej ha - jag menar - att jag med säkerhet vet vad jag ser!!!

Jag väljer att lägga ut de flesta bilderna och sedan skall jag be expertis om hjälp för identifikation! Jag återkommer med de svar jag hoppas få - även om jag egentligen helst vill slippa!!!!

Nienka är glad och yster som vanlig och älskar att kasta sej fram i snön och tar varje gång ett ordentligt snöbad!!!


   


                         

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 1 april 16:00

https://rumble.com/v4kgh1f-jeffery-jaxen-intervjuvar-dr-william-makis-turbocancer-fruktansvrd.html?fbclid=IwAR0yuQhdgo4-VW_ZsMYDrkjitCwXZZxV0mfV01rSHEiP9ScZNE-MI_viTAc_aem_ASJg7358LrIVTN0y_L2vbB8Jo-MyBhwuVYMHDOoookdSjvXUjlymrApmh9bCq5pJjVyKO4cjB8sjmE...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards