corneliasrum

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Ann-Christin Tjernström - 27 april 2012 15:06

Jag får så mycken kunskap och tips från olika håll vilket jag ibland kan vara svårt att spara någonstans. Kom då på att jag kan lägga in en del här för att jag skall kunna gå tillbaka och läsa, men även hänvisa andra om någon fråga kommer upp.


I förra inlägget lade jag ut en bild som eventuellt skall få följa en nyvunnen vän med till John of God i Brasilien.
Jag väljer nu idag att lägga ut lite info kring honom.


Titta på de fantastiska bilderna och insup atmosfären. Bilderna är hämtade från länken nedan.
http://www.johnofgod.se/










 
Den ljusa bilden som jag eventuellt skall låta följa med till Brasilien.

  






Av Ann-Christin Tjernström - 27 april 2012 11:23

Hej Bloggen!!

Jag ber om ursäkt för min långa frånvaro härifrån. Jag har nämligen varit lite "busy" med att fixa lite här hemma. Mitt hus är byggt 1951, och det finns en hel del att sätta händerna i. Nu har jag hur som helst satt lite "händer" i mitt hus, som mest i hallen med golv, boasering och tapeter.


Dat har varit förfärligt grått de senaste veckorna och ingen dag har varit den andra olik vad det gäller "gråton" och nederbörd. Därför har det känts bra att kunna göra lite annat här inne.

Idag lyste det dock upp. Jag har för vana att gå några kilometer varje morgon med Nienka och just nu är det så blött och uppkört av traktor att  jag har valt vägen istälelt. Lite hårt förstås för benen som jag egentligen borde lyssna på lite mer. Jag känner att konditionen tar sej och vill därför gå minst 3-4 km varje morgon . Då är även Nienka lugn några timmar till nästa gång som då blir lite kortare.

I morse var det sol och jag utrustade mej med kameran. Solen var på väg upp och fåglarna kvittrade och skränade, inte en tyst sekund. Då kameran var med valde jag vägen ner mot älven och Kungsgårdsviken.
Jag trodde först att isen hade lossat på riktigt - det såg så mörkt ut - men när jag kom närmre såg jag den tunna skorpan av is som fortfarande hölls ihop i en hinna. Nienka hittade en liten snöfläck vid stranden som hon försökte snöbada på, och nästan gled ner i det kalla vattnet.

Himla vackert med de olika blåtonerna. Titta själv! :

       

Jag såg flera fågelpar som jag först trodde bråkade, men det var kanske parning jag blev vittne till?
Jag får verkligen tid till eftertanke under våra morgonpromenader. Jag hade väldigt många tanker på vägen hem , och fann mej helt plötsligt hemma utan att ha registrerat nästan en kilometer av sträckan hem.  

Väl hemma gjorde jag mej i ordning för fotografering i vit "stass"! Mitt foto skall få följa med til Brasilien och träffa John of God. Mycket spännande. Lägger in lite info om honom i nästa inlägg.
Bakgrunden skulle också vara ljus och då fick det bli hallen. Därför får ni nu även se mej i ljusa kläder för aurans skull samt min målning och tapetsering i hallen.

Ha en bra dag!

     



 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards