corneliasrum

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 21 januari 2013 16:12

Två dar med kameran beredd, gav förutsättning till att lägga in några nya bilder på några av mina djur.

Jag börjar med Nienka och Cia. Alla fem katter i familjen älskar hunden. Den som är minst intresserad är katten Siri. De andra brukar turas om med att pyssla om hunden som att; stryka sej mot och kråma sej, slicka/tvätta huvud och tassar samt öron. Cia är nog den som njuter mest av tillvaron med Nienka. Vilket ledde till att det var just hon som blev offer för Nienkas drifter då hon löpte i höst. Synen var verkligen lustig då vi flertalet fann Nienka stå över katten för att utföra en parningslek. Cia fick gömma sej under kökssoffan eller en köksstol, men Nienka kröp in under boret och försökte med tassen att putta fram katten. Cia tog på sen en ganska besvärad min.
Här nedan har Cia lagt sej tillrätta för att njuta av sin bästis värme.

 

När jag skulle sätta på mej kängorna i morse för att rasta Nienka kände jag mej iaktagen där jag satt i trappan.
Lyfe så blicken och såg Morris ligga uppe på bokskåpet och trycka bakom änglarna med olika instrument.
Den långvariga kylan med som i morse - 25 grader göra det omöjligt att vara utomhus någon längre stund och då Morris gillar höjder valde han nu en plats där han egenligen inte får ligga."Bland mattes änglar"! :
 


Jag brukar träffa min väninna Mona för promenad med hundarna på hennes lediga dar. Hon har själv en pudel men är ofta hundvakt till hundbarnbarnen Turbo och Bänny. Idag var Bänny ensam och skulle få leka med min Nienka för att få göra av med sin överloppenergi. Så här vilt gick det till. Jag kan intyga att Nienka bara försvann då vi kom hem. och sover fortfarande. Väldigt trött alltså.

Med på promenaden var förstås även Zussie som höll sej behörigt på avstånd.

               



 
På vägen hem från tjärnen lyckades solen knapp tränga sej igeom.

   
Kalla och nöjda var vi alla fem! Tre styckna med fyra ben och jag och Mona med tv 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards