corneliasrum

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Ann-Christin Tjernström - 27 januari 2013 16:10

Det drar ut på tiden. Den 10:e är det fyra månader. Istvan sa till mej att Candidan kunde ta 3-4 månader och att ringormen tar tid inser jag även nu.
Det kan enligt honom ha tagit 30-40 år sedan jag blev smittad och det har legat latent till för två år sedan. Inga genvägar finns för att finna balans i hälsa borde jag har lärt mej under alla dessa år av utrensning av olika slag.
Amalgamförgifning medför verkligen en massa tillkortakommanden.


För nya läsare genomför jag en svampinfektionskur med preparatet Zervital, se: www.zervital.se med fotbad etc. och en sträng utrotande diet. Se även tidigare inlägg med samma namn.


Fjällningen av fötterna kommer regelbundet som det ser ut. Sista ggn var det den 28:e december och nu den 25:e januari. Långt ifrån lika markanta som vid första tillfället, de som kom efter det tredje fotbadet. Det kliar och nu ser det mer ut som när man ömsar skinn vid solbränna eller annat. Det som förespås skall hända, händer verkligen!


Att kviicksilver skulle börja komma i omlopp var jag faktiskt oförberedd på. Efter varje fotbad blir jag nu väldigt trött och efter några timmar börjar det att värka i mina kindben och det känns tjockt i näsan. Dessutom får jag smärtor i ryggen i höjd med njurna. Tar därför flera snapsglas/dag för att binda kvicksilvret. Tar även psylliumfrökal på morgonen för att det skall bindas i tarmen och följa med ut. Har ännu ej gjort något uppkok med carragenalger. Känns gruvsamt då smaken är mindre angenäm.


I helgen var mina barnbarn på besök. Då jag igår morse hade gjort min bovetegröt med sesammjölk tittade mitt barnbarn Julia, snart 9 år, länge på min tallrik och frågade sedan. "Men mormor är det där verkligen gott?"
Jag svarade sanningensenligt, nej! Trots lite aprikosbitar i gröten och banan i sesammjölken är inte så gott som vanlig gröt, men gott gör det det det kommer och nöjd får jag vara med det. Jag står mej dessutom ganska länge.
På morgonen tar jag även först ett glas vatten men 1 tks bikarbonat på fastande mage.
Medan jag gör min morgonmeditation eller healing kokar jag så även en mugg chaga. Även den skall var bra mot candidasvamp.
Före frukost gör jag också ett yogapass, nu utökat med cirka 10 minuter pga att jag lägger till solhälsningen eller gör 40+yogan. I veckan fick vi även i yogaklassen lite läxa med fyra ställningar att göra var je dag.
Himlar så smidig jag skall bli. Skämt åsido. Jag börjar faktiskt känna mej smidigare!
Frukost och sedan minst två kilometer med hunden. Hon brukar kika på mej under yogan och hör och häpna -  hon gör även hunden medan hon tittar!


Igår gjorde jag så mitt 57:e fotbad. Milda makter så mycket det låter!! Blev ytterst trött mot kvällsidan och sov i flera timmer. Ansiktet värkte när jag vaknade och njuranra likaså.
Jag ser att reaktionerna har förändrats en del och det visar på att jag befinner mej i annan fas av utrensning.


Ringormen däremot verkar ha dykt upp för att stanna. Ringarna som dök upp veckan före jul har ännu en dragit sej tillbaka och i fredagsmorse, när jag började syna fötterna för se att de hade börjat flagna igen, blir så efter att ha duschat och oftast dagen efter fotbad, så började det klia infernaliskt på min vänstra stortå. Misstänker en ny mindre ring. Ganska nära de som fanns sedan i somras.


Jag orkar inte var helt 100 hela tiden och en del torkad frukt har blivit ett måste i gröt och som tilltugg. Någon bit mörk choklad har även slunkit ner. Det börjar tyvärr klia direkt och magen reagerar också med luft i tarmarna.


I veckan gjorde jag en jättegod soppa, den bästa, på länge.


Fräste gullök och vit lök samt grovrivna morötter.
Lade sedan ner bruna linser som fick fräsa med och fyllde på
med en förpackning tomatkross, och buljongpasta.
Kryddade sedan med en kryddblandning som jag fann i Friskvårdsguiden före jul

med heta kryddor företrädesvis koriander. Yogakrydda.


Jättegott och matigt nu när det är så kallt dessutom. Åt den med en klick creme fraiche.
Gjorde en liknande i helgen, men bytte då ut linserna mot kikärter. Matig och gott även det.


Det är ytterst kallt och jag har svårt att hålla värmen. Med ständiga temperaturer ner mot -25 blir det kallt för en redan frusen kropp som även har blivit av med lite kroppsfett. Dricker varm chaga, dricker varm chaga......


Vid genomgång av gamla tidningar för att hitta kryddblandningen, fann jag några passande recept på

"gotttis" som skulle kunna passa.


MACABOLLAR


1 ½ tsk cashewnötter
½ dl russin, byt till annat

½ dl strödadlar

3 torkade fikon

2 msk kakaopulver

1 msk macapulver

1 msk sojamjölk eller vatten

1 msk honung



Mixa nötterna och tillsätt de övriga ingredienserna. Rulla i kokos/linfrö/hampafrön


PAPPARKAKOR


6 dl naturella cashewnötter
2 dl sötmandel

½ dl vatten

1 msk kanel

1 msk riven färsk ingefära

1 tsk stött kardemumma

en nypa mald nejlika

en nypa salt


Blötlägg nötter och mandel - mixa.
Tillsätt kryddorna och mixa lite till,  tills det blir smetigt.



Kavla ut eller tryck ut degen mellan två bakplåtspapper.
Torka i ugn i 45 min med ungsluckan på glänt.


Inte ett uns av vitt socker eller mjöl. Skall själv testa nästa jul  om inte redan nu!


KRYDDIG VINBÄRSKAKA


Botten:
8 dl sötmandel
4 dl russin, byt till annat.

1 dl dadlar/strödadlar

1 dl kokosflingor

1 dl kokosolja

2 dl kallt vatten eller ingefärs eller gingerte

2 tks kanel

2 tks kardemumma

1 tks macapulver

1 tsk mald nejlika

1 tks halvvsalt.


Vinbärsfyllning:


4 dl vinbär, röda och svarta

1 dls strödadlar.


Lägg mandlarna i blöt. Kör allt utom kryddorna i mixer.

Tillsätt kryddorna och mosa lite till.
Bred ut i en kakform med urtagbar botten.
Mixa bär och dadlar och bred ovanpåkakan.
Sätt i kylen och låt stelna.


RAW CHOKLADHJÄRTAN


4 dl kakaosmör som pelletsbitar eller grovt rivet

1 rågad msk kallpressad kokosolja

1 dl cashewnötter

1 dl kakaopulver gärna raw

1 rågad tsk macapulver (kan uteslutas)

1 dl lucumapulver

1 rågad msk honung.   Helst kallslungad.


Ställ i vattenbad.
Kakaosmör och kokosolja och låt smälta.
Tillsätt de överiga och blanda till en flytande massa.
Häll massani småfprmar och låt stelna i kyleni 20-30 min


KOKOS- OCH MANDELTRYFFLAR


100 gr grovhackad mandel.

15 färska dadlar

2 msk kokosolja

1 dl kokosflingor

4 msk kakao, gärna raw

1 msk vatten

½ tsk kanel


Topping:
1 handfull mandlar, grovt hackade

1 handfull kokos

½ msk kakao


Mixa allt till tryfflarna till en tjock smet, Tillsätt mera vatten om så behövs.
Forma till små runda kulor och rulla  i den oika toppingen. Låt stå i kylen i

15 min före servering.


Som synes innehåller flera av recepten kokosolja som innehåller kaprylsyra och som i sin tur är bra mot candida. Har skrivit det förut men tål att upprepas.


Om det blir problem med intredienserna ovan föreslår jag; Råvarubutiken på webben och den länk som är min:
http://www.ravarubutiken.se/?a_aid=7844


Där finns även böcker och t ex en om chaga men även om candida; The boyd ecology diet.


I mina smoothies tar jag ibland AMGenex- superfruktnäring i pulverform från Amega.
Deras zeropointladdade produkter kan du läsa om på: www.quantumamegasupport.se Eller: http://www.eamega.com/corneliaamega
Mina reaktioner på deras produkter och healingverktyg finns dokumenterat under kategorin med samma namn. Där finner du även vägen du skall gå för att kunna titta mera ingående på produkterna.




Jag hade tänkt fota mina fötter igen.....länge sedan sist.
Jag känner mej dock frusen och hurven och väntar med det.



Även om det här tar tid. fortsätter jag att känna tillförlit. Inser att jag kan behöva komplettera med olika andra preparet som jag har gjort för att stödja upp de organ som nu skall orka med att ta hand om alla gifter som kommer i omlopp.


Du som tänker testa: Du får räkna med några månader. Infektionerna har slagit rot och det tar tid att få dem att släppa taget. Det har tagit tid för dem att fortplanta sej i kroppen och nu även att bli av med dem  - så "hav tålamod/förtröstan" - det kommer bara gott ur det här!!!


Tack för att du besöker mej här och följer mej på min Zervitalresa! Sprid bland dina vänner med kroniska besvär.



Vi ses igen!  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards