corneliasrum

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

ORGONIT OCH JAG

Av Ann-Christin Tjernström - 29 juli 2013 10:53

För drygt ett år sedan blev jag bekant med begreppet Orgonit.
Jag gick med i en grupp på Facebook och fick där ta del av en massa information om vad orgonit är och hur man tillverkar egna om man inte vill köpa av andra som redan har tillverkat och är mera erfarna i hur man skall gå till väga.

Redan förra sommaren började jag att samla på lite material som jag skulle använda; kristallspetsar, rå kvarts, glimmer, metallspån av olika slag och  annat. Jag hade bara formerna och själva plasten kvar att införskaffa. Jag hade räknat med att kunna vara utomhus men det myckna regnandet gjorde att jag fick skjuta upp det till denna sommar. I juni köpte jag så epoxyn och härdare och hade även turen att hitta snapsglas i mässing som jag kunde använda för att få till den koniska form med spets som jag hade tänkt mej. Först hade jag planerat att gjuta pyramider men för att få till en form krävs lite fix som jag inte kom till skott med. Snpas-/spetsglasen var perfekt då jag dessutom hade dem på fot vilket skulle göra dem mera lättarbetade.
Jag har gruvat med att göra plastblandningen då jag vet att den luktar starkt och är mindre hälsosamt att andas in.
I lördags skred jag så till verket. Jag stod på min veranda vid 20-tiden för att få ganska bra temperatur. Cirka 18-25 grader står det på burken.

Piezoeffekten som bildas då plasten, tillsammans med metallen, härdar kring kristallen skall vara gynnsam för allt levand Energin blir starkare och såväl växter som djur far väl eller drast till orgoniterna.
Orgoniten skall även ha den gynnsam positiv effekt som gör att skadlig strålning från elektromagnetiska fält/strålning elimineras.

Nu står mina orgonitspetsar och mina hjärtan utomhus och torkar så att den starka doften av plast skall försvinna. Luktade på dem i morse och lukten har försvunnit olika snabbt sannolikt beroende av hur mycket metall som jag har lagt i orgoniten.
Jag ser med stor spänning fram emot att få känna hur mina skapelser blir. Bilder kommer så snart jag har kontakt hemifrån igen.

Trots att inläggen är mindre frekventa här finns jag även om jag syns mindre väl.
Ser fram emot att min tekniska utrustning skall vakna till liv igen.

Tack för ditt besök.

Varm kram  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 25 mars 09:23

https://www.facebook.com/zarah.oberg/videos/417161604300241   ...

Av Ann-Christin Tjernström - Måndag 18 mars 17:05

https://www.youtube.com/watch?v=5-6_egibSZQ  

Av Ann-Christin Tjernström - Torsdag 14 mars 18:27

https://rumble.com/v4i0i4f-march-8-2024.html?fbclid=IwAR1I3lOQdLzBbfnJeLbTIrjc6-8edPdAomsmlnPsgmgbipfLaeO2c82YJ2k     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Söndag 10 mars 09:17

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=Jr7A6RvNEITsYlyo&v=On4XESAjQh4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dZYqFGz9rJQyO98ri0q9ok97JMs-b_KV7rsZGx6hl1I4lbvSml4bAJK0     ...

Av Ann-Christin Tjernström - Tisdag 27 feb 23:01

https://www.youtube.com/watch?v=HZ6VYc75kpM&list=PLA_Q3mbrlIMjMfFsPeHCeVhbkMoUFKCzn   ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards